Det här med årtal..
Förr så sa man typ 95B om bilen tillverkades i slutet av 95.
Sen plötsligt så hette en sen 99a en 00a..
Sen så fick bilen en årsmodell efter när den var registrerad.. Så stod bilen hos handlaren i över ett år så räknades inte det (Det försvann igen eftersom det inte funkade med facelifts och nya modeller)
Men nu fattar jag inte.. Aventador.. Nya SL.. Porsche 991 osv osv..
Alla är bilar som visades under 2011.. Officiellt alltså.. Inte bara spionbilder..
Redan innan 2011 var slut så rullade några på gatorna.. Nya SL kommer börja rulla på vägarna närsom helst.
Så.. VARFÖR kallas alla dessa bilarna för 2013 års modeller??????
(Visited 27 times, 1 visits today)
Inte bara i Sverige som mattekunskaperna börjar att svikta allt mer?
Annars är väl nyast lika med coolast?
Jepp, hela världen är så.
Dom kan betala mycket mer för en av "samma" årsmodell men med annat år.. Om du fattar. Mycket är väl för att ALLT folk köper idag är med åtanke på 2a handsvärde.
Och folk vill inte köpa årets modell om man sett spionbilder på nästa modell.. Även om det så dröjer två åt innan den är ute.. Därför biltillverkarna gör allt för att förhindra att spionbilder kommer ut.
Och har det läckt bilder på nästa modell så får tillverkaren göra allt för att sälja den "gamla" modellen dom sista två åren, limiterade modeller osv osv..
Men ja. Så är det., det senaste är alltid det bästa.
Att vi inte lär oss att dom första utgåvorna har barnsjukdomar.. Och får en facelift snart.. En final edition eller sista årsmodell av en bil är egentligen det vettigaste köpet. Då är allt fulländat och åtgärdat.. För den modellen iallafall..