Porsche 918 Spyder – In the making

Nu visar man visst t.o.m byggets gång.
Men visst det rör ju sej om en helt ny bil och ingen ny spännande facelift.
Så inget fel i det.

01-porsche-918-proto

02-porsche-918-proto

03-porsche-918-proto

05-porsche-918-proto

06-porsche-918-proto

08-porsche-918-proto

10-porsche-918-proto

14-porsche-918-proto

11-porsche-918-proto

09-porsche-918-proto

17-porsche-918-proto

04-porsche-918-proto

18-porsche-918-proto

20-porsche-918-proto

* Pris minst 6 miljoner
Handpenningen låg på 2 miljoner, Och då fick du chansen att få köpa en extra dyr 997 Turbo Cab med gröna bromsOK.

* El-systemet har tagit mer än 9 månader att ta fram.

* ALLA lampor och ljus i bilen är LED

* Passagerarstolen är monterad 2cm längre fram än förarstolen, För att optimera viktfördelningen (Så ingen av stolarna är ställbara??)

* Växellådan kommer ifrån nya 991, Men sitter här upp och ner vänd.

* Hela karossen förutom stötfångarna är i kolfiber.

* Det är en hybrid-bil.
En V8a på 4.6 liter lämnar 570hk, Tillsammans med el-motorn så blir den totala effekten 770hk.

(Visited 230 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x