15+ Countachs, “80s James Bond” Porsche, and the World’s Greatest Show Cars at Moda Miami!!

** Ja där skulle man vilja ha varit.

** Det var vanligare än vad det var ovanligt att biltillverkare förr ändrade saker så fort de kom på någon förbättring.
Därför kunde man förr se exakt vilken årsmodell det var på bilen, speciellt på amerikanska bilar.

Det slutade man med samtidigt som man gjorde mycket för att dölja testbilar av kommande modeller / facelifts.
Och detta var för att asiater slutade köpa en modell när det ens bara fanns rykten om att det skulle komma en efterträdare eller facelift.

Och biltillverkarna ville ju såklart sälja slut bland de sista karosserna innan de var redo med den nya.
Så efter det så började de täcka testbilar, använda sig av ”mulor”, och de slutade med årliga uppdateringar.

En generation efter det så kom facelifts tätare och tätare..

”På min tid” så kunde en modell säljas i minst 12 år, med flera uppdateringar under åren.

Men ja, jag förstår absolut poängen med detta.
Som mitt personliga exempel nu då.

Lexus LS 500.
Jag säger det gång på gång.
Det enda negativa med bilen är att den förbättras varje år..

Så då vill ju jag vänta på en ”Final Edition”.

Av samma anledning så vill jag tvunget ha en sista årsmodellen av de bilar som jag tycker om, även om jag redan har en jättefin sådan av en annan årsmodell.

Tätast mellan dem är mina Corvette C4, som jag borde kolla upp exakt datum de är tillverkade insåg jag nyss.

En jättefin 95a och en cool 96a.
Två helt olika bilar enligt mig!

SL R129 ville jag länge ha en med Panoramatak också, men då skulle jag tvunget ha en så sen årsmodell som möjligt trots att jag inte tycker att de är de bästa R129.
Men där har jag också en jättefin 95a och sen en sista årsmodell 2002.

Det ännu mer speciella med Silver Arrow är att den nya modellen hade kommit, rullade på gatorna, såldes för fullt.
Men ändå så ville tillräckligt många ha kvar den gamla, såpass att Mercedes-Benz fick tillverka fler av den gamla för att göra 1550 st rika kunder nöjda.

** När det kommer till Countach och mitt dagdrömmande så vet man inte om man vill ha en 82a för att jag är född det året.

1982 Lamborghini Countach brings a record-breaking $567,000

Eller om man vill ha en LP5000QV som är den coolaste..

1987 Lamborghini Countach 5000 QV | Monterey Jet Center 2024 | Classic Car  Auctions | Broad Arrow Auctions | A Hagerty Company

De såldes mellan 1985 – 1987.

Eller en 1990 25th Anniversary Edition, som är den bästa, tack vare Pagani, men inte den snyggaste eller coolaste.

1990 Lamborghini Countach Review: Wild Looks and Noise Only Improve With Age

De såldes mellan 1988 och 1990, så ja en 90-tals, sista året..
Det hade nog passat mig bäst ändå.

(Visited 1 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x