OBS! Jag är inte helt färdig ännu och är inte helt missnöjd.
Jag beställde hem ett par skor, som skulle levereras hem till mig.
Jag betalade 59 kr extra just för att de skulle levereras hem till mig istället för till ett ombud.
Igår bekräftade jag via SMS att mitt paket ska levereras hem till mig.
Jag får ett mail där det står att paketet kommer att levereras hem till mig mellan 10:45 – 15:45
Idag kl 10:17 så får jag ett nytt mail där det står att paketet kommer att levereras hem till mig mellan 11:45-15:45.
Klockan 10:21 så får jag ett mail om att mitt paket är levererat, vilket det absolut inte är.
Så jag går igenom all spårning via appar och deras hemsida.
Jag skriver till dem via deras AI chat, eftersom de gömmer sitt telefonnummer väldigt väl.
Jag projekterar med detta, under tiden så ser jag att det står att Emily har tagit emot paketet och att det ska finnas bevis på det.
Jag söker efter bevis, bild, signatur, efternamn, något.
Söker om någon granne till mig heter Emily osv osv.
Till sist så lyckas jag ringa till dem, enbart för att jag har numret sparat till en tidigare UPS Chaufför (som var väldigt bra) och av honom så får jag ett nummer till UPS.
Innan detta så har jag gjort ALLT jag kan, gjort en reklamationsanmälan osv osv.
Jag får ett mail kl 13:19 där det står
”Vi letar efter paketet och kommer att kontakta dig så snart som möjligt. Det tar vanligtvis mindre än åtta dagar att undersöka en reklamation.”
Damen som svarar är trevlig och hjälpsam, så ett stort plus för det.
Några minuters väntande med henne så har hon skickat mitt ärende vidare till rätt avdelning som de då sen ska ringa till chauffören och be honom hämta paketet igen och lämna det till rätt adress.
Kl 13:54 så får jag ett mail där det står att chauffören som har lämnat paketet på fel ställe till fel person för att han är lat (nej så stod det inte såklart) ska hämta paketet kl 15:00 och leverera det HEM TILL MIG runt 15:30-16:00 eller senast på Måndag.
Så där är vi nu..
Och jag kan nästan slå vad om att han inte kommer med paketet idag utan att det blir på Måndag som först och då säkert av någon annan UPS chaufför..
Och såhär är det VARJE GÅNG som något ska levereras hem till mig!
Enbart för att chaufförerna är lata!
Jag får lägga ner timmar på att få kontakt med dem för att de ska göra sitt jobb rätt, och ja mycket troligt så kommer paketet inte att komma till mig förrän på Måndag.
Och nej självklart så får jag inte tillbaka mina pengar som jag har betalat extra för att få hemleverans.
UPDATE : kl 22:15
De kom inte med mitt paket som skulle levererats hemma hos mig idag.
De ringde inte, de mailade inte.
Om jag själv bara hade vetat vart de lämnade paketet så hade jag hämtat det själv.
Nu får jag vänta tills Måndag.
UPDATE : Måndag
Kl 10:50 så mailar jag dem och frågar hur det går med mitt paket.
11:00 svarar dem att paketet blev upphämtat i Fredags men KUNDE inte köras ut till mig för att adressen tillhörde ett annat företag…..
”Package got picked up from Hyllie Boulevar on Friday.Driver could not deliver package same day since destination address was in area covered by subcontractor.Package is out for delivery today.”
Får inget svar.
Kl 14:38 ringer någon från någon företag som påstår att de ringde på min dörr för 5-6 minuter sedan och jag öppnade inte, och frågade om jag kunde komma och hämta mitt paket som skulle levererats hem till mig på ett annat bostadsområde….
Dvs han påstår att han har ringt på min dörr (vilket han inte har) INNAN han ringer till min telefon.
Och på dessa 5-6 minuter så hinner han köra till ett område som det skulle ta mig mer än 5-6 minuter att köra till…..
Jag säger till honom klart och tydligt vad han skulle ha gjort, han säger att han inte hade paketet i Fredags, jag säger att jag iallafall kan komma ner till MIN gata och hämta paketet, eftersom deras förare är så extremt lata.
Så Måndag 15:01 fick jag mina skor efter mycket besvär, jag är mycket irriterad och har ingen glädje alls över mina nya skor längre.
Och såhär är det VARJE GÅNG!!!!