Dålig Service : Vårdcentral

** Jag har i alla år varit missnöjd med min vårdcentral, det enda bra där är min sjukgymnast, men hon är så bra att jag inte vill byta vårdcentral.

För ett par veckor sedan så behövde jag en läkartid, så jag började med att ringa till dem, får då ett meddelande att man bara kan ringa mellan 07:45 och 08:00.
Jag börjar ringa 07:44 och får hela tiden lägga på och ringa upp igen tills de stängde av sin telefonsvarare 07:51, därefter så är det upptaget tills 08:06 tills telefonsvararen går på igen och säger att man får ringa mellan 07:45 – 08:00.

Så jag testar att chatta med dem via 1177 appen, där är kö, de ska vända tillbaka till mig osv osv.
Aja för att försöka hålla det kort så nån gång efter lunchen sen på dagen så har jag till sist fått en läkartid ett par veckor framåt, 2,5 vecka cirka.

Idag var det dags för min läkartid.
Jag automatiskt skriver upp allt i min kalender i telefonen, tid, adress, namn osv.
Men eftersom jag denna gången skulle träffa en annan läkare än den vanliga läkaren jag alltid får träffa trots att jag varje gång har bett om en annan läkare..
Så blev jag nyfiken på ifall de hade i sista sekund bytt läkare till den läkaren jag inte vill träffa eller om jag fortfarande skulle träffa denna läkare som jag inte har träffat innan.

Och så är där ingen tid för läkarbesök i 1177..
Jag går igenom allt..

Det jag hittar är bara en anteckning från den 15e om att jag har en tid till en läkare idag, där står läkarens namn men ingen tid.

Aja, jag går upp extra tidigt för att vara där i god tid.
I min kalender så hade jag skrivit 08:40 som tid, vilket jag inte tror stämmer, så kanske att jag (som oftast) hade skrivit en tidigare tid i kalendern för att vara ute i god tid.

Vilket som, 08:25 är jag på Vårdcentralen och säger ursäktande att jag kanske är lite för tidig, jag vet inte om jag har en tid 08:40 eller om det kanske är såpass att det inte är förrän 09:00.

För att hålla det kort så efter cirka 10 minuter och efter han gick iväg för att fråga dem som tar telefonsamtalen osv så säger de att där är ingen läkartid att finna, men de kommer inte att ta betald för missat besök iallafall…

Av mig… som är där.. den dag och tid jag har fått sagt till mig i 1177 appen att jag ska träffa en läkare..
Och när det står i min journalanteckning att jag ska ha en tid idag hos en läkare med namn..

Så slipper JAG betala för missat läkarbesök?!

Jag fick inte träffa någon läkare.
Jag fick ingen ny tid till att få träffa någon läkare..

Så ja jag är irriterad på sjukvården som oftast.

(Visited 7 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x