Ja det låter löjligt, men nu tog jag sista steget för mitt ägande med bilen, och det var att ta bort den från min garaget.org profil.
Jag mailade skroten där bilen står och frågade om jag kunde se den en sista gång innan den skulle skrotas, jag mailade dem den 9 Mars, och de har fortfarande inte svarat mig, så jag skrev datumet att den skrotades den 13 Mars 2023, även om den enligt mig blev skrot den 14 Juli 2022, men den blev avregistrerad 2023-03-13 iallafall, men jag var inte den senaste ägaren, ATRACCO AB blev ägare 2023-03-10, så jag kanske ska sätta det datumet istället..
Det är sjukt att jag bara har sett bilen en gång sedan olyckan, och då väldigt kort och hastigt, ingen fokus alls på bilen.
Men vilket som, så var detta nu mitt sista ”avsked” till bilen som verkligen har varit mitt liv i cirka 18 år.
Bilen där jag har lagt (nästan) alla pengar och tid, bilen som har kostat mig MYCKET pengar, ro, sömn, förhållande, men som jag skapat Pierre i bilvärlden och många roliga minnen (som jag hoppas få tillbaka någon gång).
En bil som är och har varit MYCKET mer känd utanför Sverige än i Sverige, konstigt nog.
Men detta ska inte bli ett sådant inlägg, det blir för jobbigt.
Jag ville bara dela med mig av bilens ”prestation” på Garaget.org.
Och det som har stört mig mest i säkert 15 år är att en dansk snodde min speclista rakt av, med något stavfel och allt, och skrev att han hade 1000 hk, och då trodde ju alla att han hade det och då så fick hans bil myyyyycket mer uppmärksamhet än min.
Här är iallafall vad bilen har åstadkommit på sidan under dessa år, en sida som de flesta inte alls känner till idag eller under de senaste åren.
Profilen för bilen skapades 17 januari 2007
Den har fått 1799 kommentarer
Haft 136 449 visningar
Utav 1269 röster så hade den ett snitt på 4.764/5 (allt för många haters som satt en 1a)
Jag har stått i deras monter på Elmia 1 eller 2 gånger
Jag minns inte om det var Garaget.org montern eller Gatbilar.se montern där, det var 2009 iallafall.
Sen har den fått en hel del kärlek där.
Kommentarer
#1 mest kommenterade (2 gånger) med 46 kommentarer/dag som mest 2013-04-04
Kommentarer
#2 mest kommenterade (2 gånger) med 36 kommentarer/dag som mest 2010-05-08
Kommentarer
#4 mest kommenterade med 20 kommentarer/dag 2013-04-05
Kommentarer
#9 mest kommenterade med 21 kommentarer/dag 2009-03-08
Omdömen
#1 mest betygsatta (2 gånger) med 72 omdömen/dag som mest 2013-04-04
Omdömen
#2 mest betygsatta med 2 omdömen/dag 2016-09-09
Omdömen
#3 mest betygsatta (3 gånger) med 32 omdömen/dag som mest 2013-04-05
Omdömen
#4 mest betygsatta med 15 omdömen/dag 2010-05-08
Omdömen
#5 mest betygsatta med 11 omdömen/dag 2013-04-07
Omdömen
#6 mest betygsatta med 14 omdömen/dag 2011-01-09
Omdömen
#7 mest betygsatta (3 gånger) med 8 omdömen/dag som mest 2010-11-05
Hetast
#1 mest besökta (4 gånger) med 466 besök/dag som mest 2016-09-09
Hetast
#2 mest besökta (2 gånger) med 252 besök/dag som mest 2016-09-11
Hetast
#3 mest besökta (2 gånger) med 650 besök/dag som mest 2016-09-10
Hetast
#4 mest besökta (3 gånger) med 802 besök/dag som mest 2013-11-18
Hetast
#5 mest besökta (2 gånger) med 789 besök/dag som mest 2013-04-08
Hetast
#6 mest besökta (3 gånger) med 91 besök/dag som mest 2021-06-10
Hetast
#7 mest besökta (2 gånger) med 72 besök/dag som mest 2018-12-09
Hetast
#8 mest besökta (2 gånger) med 88 besök/dag som mest 2016-09-15
Hetast
#9 mest besökta (3 gånger) med 825 besök/dag som mest 2010-06-23
Framsidan
Rekommenderad på Garagets framsida (3 gånger) 2016-09-08
Topp 500
#41 Topp 500 2015-07-09
Favorittoppen
#96 Favorittoppen med 300 favoriter 2016-10-12
Märkestoppen (Nissan)
#3 Märkestoppen (Nissan) 2018-05-25
Men den har iallafall kallats förNissan 350Z GT
Golden 350Z
Golden 350Z-RS
och till sist #350ZRS
Och ja givetvis så har inte denna sidan varit så aktiv på många år, det är bara att det slog mig nu i natt som först att det var det sista av mitt ägande av bilen.