I bought a $400,000 Ferrari just to destroy it

** Ja, patetiskt nog så har han helt rätt.
Och vill ni veta mer om hur Ferrari är mot både kunder och journalister så är detta avsnittet bra, som deras ”Podcasts” alltid är.
(Se videon under denna texten till denna videon ovan)

** Och ja precis som väntat så är den videon just nu på 3e plats trending och har bara ett dygn senare 2.3 miljoner views.
Så ja inom en månad så har han tillbaka sina pengar, men nu är den stora frågan hur sura Ferrari kommer att bli här.

** Vilken jobbig retardkille..
Och det är sånt folk som blir rika på youtube..

** Den där garage-bubblan var ju riktigt bra!

Is Ferrari’s Future in Jeopardy? — Carmudgeon Show Jason Cammisa & Derek of ISSIMI Ep 85

** Så ja, nu har jag ju haft ”inside info” om Ferrari i över 20 år och det har gjort att jag tycker att bilarna är överskattade, vilket jag visserligen alltid har tyckt för att jag absolut föredrar Lamborghini istället.
Men det vi inte kan ta ifrån Ferrari är att de behandlar sina bilar så som man vill tro att Rolls-Royce behandlar sina bilar, det gör inte Lamborghini och absolut inte McLaren.
Och ja. bilarna är snygga, snabba, låter gott (jag gillar faktiskt inte det ljusa Ferrari ljudet oftast, föredrar inte det iallafall), men saknar tyvärr passionen helt, och det är mycket för att de är så löjliga och falska.

Ni minns väl hela Top Gear grejen?

** Så ja, de är VÄLDIGT många om sitt namn, men det är som när en kille påstår att han är världsbäst på fighting men vägrar fightas med någon..
Och tyvärr så är det många många allt för många människor som ändå hade hyllat honom som om han vore världsmästare.

McLaren P1 VS. Porsche 918 VS. Ferrari LaFerrari | The Grand Tour

 

 

** Så ja, ännu en gång, Ferraris är snabba och oftast väldigt snygga, men företaget, hypen, statusen, ägarna, ger mig total avsmak.
Ja jag hade jättegärna köpt en Ferrari med V12a i fronten, men inte som ny då just pga hur de är mot sina kunder.

Så för att vara tydlig, jag gillar vissa Ferraris, absolut, men det är inga drömbilar, isåfall så är det väl att FF Lusso (kombin) är en vardagsdrömbil.

Jay Leno on Why He Refuses to Buy a Ferrari

** Så tillbaka till Carmudgeon avsnittet ovan, ja det är allmänt känt att Ferrari vill vara med och kontrollera så mycket som möjligt med journalisters provkörningar, vilket jag bara tolkar som om att de är väääldigt rädda att någon ska inse att de inte är så bra som hypen vill få folk att tro.
Men oavsett, så är de nog minst 90% så bra som alla tror, så vad är de rädda för!?

Och sen hela grejen med att de stämmer folk som modifierar sina Ferraris…
Kommigen..
Tycker de att de smutsar ner Ferrari namnet? Hmm okej.
Är de rädda att folk ska tycka om modifierade bilar mer än originalbilar?
Nej det tror jag inte eftersom de inte stämmer de Ferrari-tuners som finns och som har funnits länge.

** Ja det är absolut så att oavsett tillverkare så kan det skilja en hel del i procent i effekt mellan två exakt likadant uppbyggda motorer, och så är det mellan allt från en VW Golf till en Ferrari, och så har det alltid varit.
Därför anger många tillverkare vad de vet att motorn MINST lämnar i effekt, och allt utöver det är bara en bonus.
Och ja det är lättare att se till så att bilarna är mer identiska när allt handlar om överladdning och elektronik osv osv, som typ en modern Golf.
Men inte allt för längesen så sa Bugatti att Veyron lämnar 1001 hk, ja, i 52 graders torr ökenvärme.. I normala temperaturer så lämnar bilen cirka 20% mer, dvs 1200 hk..

De gamla 55 AMG motorerna med kompressor som skulle ha 476 hk, där fanns ingen bänkad kundbil som lämnade 476 hk, de flesta lämnade över 500 hk och någon enstaka strax under 500.
Så där sa de låga siffror för att säkra sig.

Men tillbaka lite till ämnet.
Lamborghini upptäckte att vissa Aventador motorer lämnade nästan 100 hk mer, dessa motorer lades åt sidan och hamnade i Reventon bilarna istället.
Ferrari märker att vissa motorer lämnar mer effekt, och väljer att ha dem som PR-bilar..

Är det fel? Är det oärligt?
Eller är det ett fusk som många känner till och bara är vana vid det, medans det är så ofattbart för andra att de vägrar tro på det?

 

** Ja så som Porsche är, det säger allt om hur självsäkra de är.
Det har jag hört ifrån flera journalister att de är nog de enda som kommer med flera uppsättningar däck när bilarna ska provköras av journalister.

** Ja det var ju något bilmärke som hade specialproducerade däck på sina PR-bilar, typ Pilot Sport mönster men R-Däck gummi.
Jag minns inte vem det var, men det blev iallafall officiellt och deras svar var att OM kunderna vill ha dessa däck så går det att beställa till bilarna (en enda gång typ).

När Nissan GT-R, Porsche, Corvette(eller Viper?) och Lexus LFA (säkert någon mer) fightades om den bästa ringen-tiden just då så var det ju snack om just det med däcken.
Nissan köpte ju en likadan Porsche (det måste väl ha varit en GT2 på den tiden tror jag) och hade med sig hela tiden för att jämföra med deras R35, och deras kundbil var tydligen inte alls så snabb som Porsches egna bil, något sånt var det, och de ville skylla på däcken enbart.

** BMW hade ju en sån grej med sin M3 CSL också.
De satte en väldigt bra tid, med mer eller mindre slicks, som kunderna KUNDE få sina helt nya bilar levererade med, om de skrev under papper att de säger ifrån sig alla garantier och aldrig kommer att köra om det är det minsta lilla fuktigt ute osv osv.
Så fuskade dem där?
Vart går gränsen för fusk?
Det som vi vill veta är ju hur snabb en vanlig bilintresserad kille är i en serieproducerad bil.

Därför nämner jag helst inte 0-100 tider på min #350ZRS, ja jag har lyckats komma under 3 sekunder ett par gånger, 3, max 4 gånger, och ja jag har inte klockat bilen så många gånger eller ens brytt mig så många gånger att göra en så snabb 0-100 tid som möjligt, men den gången som jag försökte så var det nog minst 8 försök som var över 4 sekunder, hjulspinn osv osv.

Så om jag nu ska ge ett svar på den frågan som man har fått 350 000 gånger, ska jag säga den tid som jag har lyckats som allra bäst en enda gång?
Ska jag säga ett snitt på 10 försök? Eller ska jag säga den tid som jag lyckades med 2-3 gånger?

En R35 GT-R kommer att vara lika snabb 0-100 oavsett vem som sitter bakom ratten, nästan oavsett väder, och 50 gånger i rad.
DET är imponerande!

 

** Om Ferrari nu har en helt ny bil som de vill visa hur imponerande snabb den är.
Och när puckon får absolut flest views på youtube..
Är det då fel om Schmee150 får sitta som passagerare när Ferraris testförare som har varit med och utvecklat bilen kör den?
Eller ska pajasen Schmee inofficiellt få sprida hans mycket sämre tid som alla sen kommer tro att det bästa som den Ferrarin kan prestera?

Om Ferraris testförare är en av de bästa förarna i världen och de 10 journalister är lika ”bra” som de du kommer stöta på vid rödljusen i stan, ska Ferrari sälja en bil genom att skryta om siffrorna som den under bästa möjliga förhållanden kan uppnå? Eller ska de säga vad 10 puckon sätter för tid i snitt?

Ja det senare låter ju väldigt korkat såklart, men vissa väldigt få klarar av just det, som Nissan med den unika på alla sätt och vis R35 GT-R

** Ja jag tänker absolut på V12 när jag tänker på Ferrari.

** Jag ogillar absolut inte V6or, inte raka 6or i heller för den delen, och ja det känns konstigt att betala 5 miljoner kronor för en bil som bara har 6 cylindrar.. Men den är ju snabbare än de flesta V12or ändå..
Men det känns fel, som med den senaste Ford GT40..

(Visited 8 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x