Bra Service : J.lindeberg Emporia

Här har vi ett perfekt exempel på varför det är trevligare att handla i butik än online.

Eftersom jag nu är 2/3 så stor jämfört med tidigare så sitter inte kläder lika snyggt och jag försöker verkligen att inte shoppa kläder nu eftersom musklerna ska tillbaka 🙂

Men jag har tänkt att en Överrock kan nog snyggt gömma att jag är så klen nu, så en dag gick jag och kollade efter just en enkel Överrock som bara skulle duga nu en månad eller så tills både jag och vädret är bättre.

Jag bad om skjuts till vårt närmsta köpcentrum Emporia eftersom jag verkligen inte alls har en aning om vad jag har för storlek just nu.
Jag började med att gå in på Hugo Boss, som bara var en besvikelse, gick sedan till Room1006 där de inte heller hade något speciellt lockande alls, jag testade en Överrock men nej den kändes inte rätt.
När jag går ut från Room1006 så ser jag en J.lindeberg butik som jag aldrig ens lagt märke till förr, som i skyltfönstret har en snygg Överrock, inte en sådan jag hade tänkt mig, jag ville helst ha en ny skepparjacka, men jag går in och prövar den, får bra service och hjälp, prövar en 52s som faktiskt sitter bra, rätt till och med… Men med tanke på att jag brukar vara en 56a… Och denna gillade jag såpass att jag absolut kan tänka mig att bära den även nästa månad, kanske till och med till våren, och nej jag tror inte att jag är tillbaka stor och stark tills dess..

Så 52 känns lite för tråkigt val..
Killen i butiken säger att det löser han, han bestämmer hem en större storlek, jag tänkte först att Nej jag letar vidare efter något helt annat helt enkelt, men ja jag orkar inte ta mig till något annat köpcentrum, jag bor ju här vid Emporia, så ja varför inte, killen i butiken förstår mitt tänk och säger att de ska fylla på rent allmänt ändå (danskarna shoppar galet på Emporia nu) så det gör inte honom något om jag inte kommer och köper en större storlek.

Väldigt bra bemött även det, en annan säljare hade bara försökt pusha på mig 52an som faktiskt satt rätt.

Så det går ett par dagar, och jag är verkligen sugen på den där Överrocken nu, söker på nätet efter den, vet mer eller mindre att en 54a blir rätt för mig, ser att den finns hemma i storlek 54 på något ställe där den till och med var på REA, Men nej, pga bra service (och för att jag vill betala kontant) så väljer jag att gå tillbaka till butiken.

Jag får skjuts dit en kväll precis innan stängning, de har 54an hemma, jag testar både den och 52 igen, och ja 54 är den jag känner mig mest bekväm med, även om jag är smal nog för en 52a nu.

Killen som jobbar denna kvällen är precis lika trevlig och hjälpsam (Almin?) och jag är supernöjd helt enkelt 🙂
OCH den är nu på 50% REA dessutom!

Nu har det gått två veckor, jag har haft den på mig 2 gånger och har fått väldigt mycket komplimanger för Överrocken både gångerna.

Men…. Nu till poängen med detta långa inlägg med långt intro som vanligt..
Där var en sak som störde mig på Överrocken, kanten på innerfickan var lite för hård.
Inget som någon annan hade klagat på, men för mig med trasiga revben så störde det mig, så jag kände detta till föräldrarna när de igen gav mig komplimang för den igår, så sa pappa att det kanske är fel på den, att jag skulle gå och byta.

Nej där är inget fel på den, de är väl så helt enkelt.
Så idag har jag funderat en hel del på hur jag själv ska kunna modifiera fickan så jag inte besväras av den kanten, be en skräddare bara skära bort allt och sy igen fickan?

Nu på kvällen så åker jag till Emporia för att köpa mat och tänker att jag kan ju faktiskt gå och känna på en annan sådan överrock och se om den känns likadan vid fickan.
Jag går direkt fram till den på skyltdockan, och nej den känns inte som min..
Jag går in i butiken för att se om de har en 54 till, jag tänker att större överrock = större ficka = kraftigare öppning.. kanske.. Och de har en till 54 och den känns inte som min..
Säljaren som är upptagen med andra kunder ser mig och hälsar, jag tar på mig 54an för att verkligen känna så den inte känns likadan som min, och det gör den inte… Okej.. pappa hade rätt.. det var fel på överrocken ändå.

Säljaren kommer till mig när han är klar med de andra kunderna och hjälper mig direkt, jag visar, förklarar, han känner efter och är lika förvånad som jag, det ser ju verkligen inte ut att vara någon fel på fickan, och som sagt så hade nog inte ens brytt mig om det om det inte vore för mina förhoppningsvis tillfälliga revbenssmärtor.

Säljaren ringer till chefen för att fråga hur han ska gå till väga, vilket jag absolut förstår, chefen svarar inte (15 minuter innan stängning en Fredagskväll, inte så konstigt då), men säljaren säger till mig att givetvis så löser han det, han frågar om jag vill göra ett återköp eller byta till den andra 54an, och givetvis så vill jag bara byta till den andra.

Han löser allt åt mig, är lika trevlig som förra gången, så allt var verkligen toppen.

Om det nu vore så att jag hade köpt denna online så hade jag ju absolut inte beställt hem en till bara för att se om fickan eventuellt känns annorlunda på den och sen skickat tillbaka den ena, och om jag hade köpt den online så hade de ju säkert inte tagit emot den andra när jag nu då tagit bort lappar osv från den.

Så jag är verkligen supernöjd med både överrocken och servicen på J.Lindeberg butiken på Emporia =)

@sirpierre.se♬ originalljud Sirpierre.se

Den heter Holger Melton och kostar nu alltså 2 250 kr istället för 4 500 kr!

(Visited 48 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
JohnA

Bra service är guld förstås. Även om jag tror de flesta vill ge bra service, så är problemet att de inte vet vad bra service är. Att vara lyhörd och faktiskt lyssna räcker långt.

JohnA

Ja, bara för att det kan vara enkelt så klarar inte alla av det.

3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x