** Min #JDMCorvette är snabbare än en Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye!
Iallafall om målgången hade varit efter 201 meter.. Kanske till och med 300+ meter..
Men vid 402 meter så….
Ja om jag säger som så, efter cirka 300 meter så var det bara för mig att njuta av vrålet när den blåste förbi mig.
Jag körde med rutorna nere och när jag sitter i min låga Corvette så har jag huvudet ungefär i höjd med hjulen på den bilen, så det vrålade rakt in i örat och själen =)
Men trots att min bil bara spann i de första växlarna så verkligen stack jag iväg i början, det är ju ändå bara det som publiken ser 😉
Han hade all Antispinn osv inkopplat, så det var väl det som ströp bilen tills vi kom upp i fart, och då jäklar kom den i kapp.
Men 807 hästkrafter och två ton, det tar ett litet tag att slunga iväg den besten.
** Killen som filmade stack först av alla, så jag fick aldrig den videon.
** Det var längesen jag körde en automatlåda så varm att den inte ville ge kickdown.
Störigt, men det är en bra säkerhetsgrej.
** Växellådan i min #JDMCorvette blir så varm att jag bränner benet som ligger direkt mot växellådan.
Har min telefon och nycklar legat i mittfacket så är de varma låångt efter jag har lämnat bilen.
** Nästan oavsett antalet hästkrafter så slår inget modern teknik när det kommer till 0-100 eller 0-50 meter.
Nu var min växellåda visserligen för varm och ville inte växla som jag ville, och nej jag vill inte växla manuell när den redan är så varm att den säger ifrån.
Men att köra från stillastående mot en BMW M2 var inte lönt.. det var till och med så att han frågade vad som hände med bilen efteråt..
Samma sak från långsamt rullande.. i 30+ km/h så ligger min växellåda redan i 5ans växel.. Och KANSKE gick ner till 3an när jag tryckte plattan i mattan, och då var BMWn redan två billängder före innan min växellåda hann reagera.
Men sen i höga farter så gick det bättre såklart, när jag kunde dra ifrån med vridet istället för att vänta på att bilen skulle växla ner.
Då var vi konstigt nog exakt lika snabba.. jag drog ifrån minimalt alltså..
Och detta testade vi 3 gånger innan jag tyckte synd om min varma växellåda, men vi fick samma resultat 3 gånger när vi körde i hög fart.
** Jag förstod ju såklart att en M2 Competition hade grövre krängningshämmare osv osv som är tyngre än på den vanliga M2an, men jag trodde att de hade kompenserat det med att banta bilen på andra sätt..
Men om jag förstår det rätt så väger en vanlig M2 1,495 kg och en Competition som ska vara banversionen av samma modell, den väger hela 1,625 kg.. Stämmer detta?
** Corvette C5 är ännu en underskattad Corvette.
Ja de har inte så många hk original, men det är rätt lätt fixat, även utan överladdning.
** Jag saknar denna bil-umgänge så mycket i Malmö.
Idag var vi en handfull bilar, bra mix av bilar, vi träffades, snacka lite, körde lite, ställde och stod en bra stund och snacka innan vardagslivet kom i kapp.
Att det ska vara så svårt att göra sånt oftare..