I somras så FÖRSÖKTE jag köpa en sån här hake som gör att man kan köra med ”bagageluckan” lite öppen på Corvette C4.
Och varför jag skriver ”försökte” är för att ja, Blocketmänniskor som vanligt.
Så lagom när sommaren var slut så bestämde jag mig för att beställa en.
Och frakten var så löjligt dyr från USA så jag tänkte att jag kan lika gärna ta något annat lätt och billigt med.
Och sen givetvis samma saker till den gröna Corvetten med.
Så vad är då dessa grejer?
”Rear Window Hatch Vent” är till för att underlätta sommarcruisingen.
Både med att sänka temperaturen inne i bilen, och att slippa turbulens-trummandet inne i bilen när man kör taklöst.
Så eftersom man har det öppet där bak så går luften genom coupen, istället för att slå runt innuti och ovanpå.
MEN! Det absolut bästa med den är att du får mycket mer avgasljud in i bilen!
Det gör så stor skillnad att du behöver inte byta avgassystem när du har en ”Rear Window Hatch Vent”.
Jag har testat den på min svarta Corvette och det ökade körglädjen med 300%!
Så om ni ska beställa något från USA till er Corvette C4, och de har såna här Hatch Vent, så köp absolut en sån också.
Du får skruva lite snabbt och lätt med denna varianten.
Men den känns mycket stabilare än denna varianten.
Här är en lång video om ämnet
Det andra jag beställde till bilarna heter ”Mirror Wind Noise Deflectors”.
För de som har de ameikanska backspeglarna så kan det vara lite jobbigt när man tar ner rutan, för att oavsett om du tar ner rutan helt eller bara lite, så blåser det luft rakt i ansiktet på en, mellan Backspegeln och A stolpen.
Så dessa ska också vägleda vinden bättre.
Så, bättre aerodynamik = snabbare bil 😉
** Sen blev det en liten enkel sak till min #350ZRS som hjälper mig med något som jag har klurat på i säkert 12 år!
Den där lilla aluminiumgrejen som kanske väger 50 gram, kostade mig närmare 1 200 kr att få hem.
Och jag tycker att den borde vara svart.
Sen jag ersatte min originalratt i min Nissan 350Z GT så har jag VERKLIGEN saknat min farthållare.
Jag har tänkt på olika lösningar, att dra om kablarna, flytta reglaget osv osv.
Men när jag gav mig på detta, med en guide som visade sig vara fel, så råkade jag klippa en kabel som fick hela bilen att flippa ut.
Jag klippte något som stängde av styrsensorn, så bilen visste inte hur ratten stod, vilket resulterade i att bilen trodde att jag driftade konstant typ hehe.
ALLA lampor lös och all elektronik var igång eller funkade inte alls!
Så när jag lyckades åtgärda allt det, så vågade jag inte röra något mer alls där kring farthållaren!
Och det är rätt frustrerande..
För att jag använder alltid farthållare så fort jag kör på motorvägag.
Och större delen av tiden då jag kör med min #350ZRS så är det just motorväg, långa sträckor till och från olika event.
Så då är det myyyycket jobbigt utan farthållare i en bil som är superkänslig på gasen.
Så nu hittade jag denna supersimpla och genialiska lösningen på mitt problem!
En enkel hållare till reglagen som annars sitter på originalratten!
Att ingen har tänkt på detta tidigare!?
Ja det är kanske inte så supersnyggt
Men det gör mig verkligen ingenting!
Bara den inte är i vägen för fingrarna när jag kör så är detta en perfekt lösning till att ha farthållare i en racebil!
Men jag kommer nog att plastidippa den svart, och ”kontrollpanelen” med.
Själva alu-hållaren är på REA nu såg jag, 57 usd istället för de 75 något jag betalade.
Sen frakten som inte alls var så dyr som jag förväntade mig, 25 usd kanske.
Men sen även tyvärr tull, moms, Postnord-avgift osv osv osv.
Så i slutändan så blev det en rätt dyr liten aluminium-bit.
Jag är lite osäker på hur det kommer att fungera att installera, samt att jag kanske kommer att störa mig lite på de få millimeter som det kommer att bygga på, eftersom man ratt idag är i PERFEKT längd för mig.
Ni köper dem här
Steering Solutions Nissan 350Z G35 35NI Steering Control Relocation Kit
Tyckte det såg bra ut med farthållaren ihop med momo ratten!