När jag hämtade ut min nya iPhone X så köpte jag direkt till ett Zagg-skydd till skärmen, som jag alltid gör.
De hade en billigare och en dyrare variant.
Jag tog den dyrare såklart, Dyrare ska ju vara bättre.
Den billigare kostade strax under 200 kr, och den dyrare kostade nästan det dubbla.
Som ni vet så var jag direkt utan min telefon i nästan en månad efter den dagen, och får tillbaka telefonen med en MASSA damm under glaset vid de främre linserna, Så ja, jag fick åka och köpa ett nytt glas för ytterligare nästan 400 kr, jag frågade dem i butiken om vi inte kunde säga att glaset var defekt så jag fick ett nytt på garantin, men nej det gick ju inte.
Inom någon enstaka dag så var det samma sak igen, linserna på framsidan var så dammiga UNDER skyddet att telefonen flippade ut, ljussensorn bråkade, främre kameran var värdelös, osv.
Så jag mailar Zagg för att se vad de säger om saken, det verkar ju vara fel på skyddet.
Tiden går, inget svar, jag mailar dem igen, inget svar.
Jag ser då att de har tagit bort denna modellen från sin hemsidan, och bara erbjuder den billigare varianten som kostar 19 dollar.
Jag går tillbaka till Telenor och berättar detta, Zagg har ju insett att det var fel på skalen, och har nu bara den billigare som INTE har skydd för de främre linserna.
Telenor bemötte mig SKITDÅLIGT här!
”Vi ska framföra det”
Jag frågar om de inte kan ta mitt skydd och ge mig det billigare istället.
Nej det gick ju inte..
Så jag mailar Zagg igen… 3 gånger till..
Och till sist svarar de mig, de vill inte skicka det billigare skyddet till mig, utan de skickar ett likadant som jag har redan.
Jag förklarar för dem i ytterligare 3 mail att jag har redan testat två såna skydd inom en månad mer eller mindre, och det är fel på dem, dammet tar sig in via högtalaren där uppe och täcker hela ”ögonbrynet” med dam/fickludd.
Idag får jag hem ett paket från Zagg, och det är det billigare skyddet.
Som var MYCKET jobbigare att montera rätt då det bara täcker displayen EXAKT! eller precis LITE mindre än skärmen.
Det dyrare skyddet följde med hela den välvda framsidan av telefonen, vilket de på Telenor skulle hindra mig från att använda ett skal på mobilen, men det var skitsnack.
Nu ser jag på Zagg´s hemsida att de har fortfarande bara det ”billigare”, enklare skyddet, MEN att de nu har ändrat priset på den till 40 usd…
Jepp precis samma skydd som kostade 19 usd innan, och som är mycket simplare och skyddar mycket mindre än det defekta skyddet som innan kostade 49 usd..
Ja så kan man också göra tydligen..
Ja förhoppningsvis så är det en uppgraderad version på något sätt osv osv.
Men den ser precis ut som den tidigare billiga varianten.
Men grejen är att butikerna i Sverige skiter i detta, utan de säljer fortfarande det dyrare, defekta skyddet som samlar dam för allt mellan 349 kr – 549 kr!
Så köp INTE ett sådant skydd!!
Jag har lagt många tusenlappar på Zagg skydd genom åren, och ja de är bra, och ja de i butiken kunde ABSOLUT ha förklarat för mig för längesen att man får ett nytt skal på garanti när det gamla går i sönder, man måste inte köpa ett nytt ett par gånger om året.
Deras service kunde absolut ha varit bättre, och Telenor har bara blivit sämre och sämre sen mina vänner slutade där.
Butikerna har hört priset lite på det billigare skyddet här hemma, men det är fortfarande långt ifrån 40 usd som de nu helt plötsligt kostar hos Zagg, netonnet tar 249 kr för det skyddet nu.