Chris Harris – The Singer 911: All You Ever Wanted to Know

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!

Vilken härlig känsla man fick av killen.. En vanlig såndär ”Förbättra och testa sej fram” kille.

UPDATE

Jag kan ju lika gärna klistra in mina gamla inlägg om Singer Porsche tänkte jag.

onsdagen den 14:e april 2010

Singer – En toppmodern klassisk luftkyld 911

 


Låter det konstigt? för mej låter det perfekt!

Många hardcore Porschefanatiker tycker att den sista ”Riktiga” Porschen dog ut med
993 modellen d.v.s den sista luftkylda modellen.

Som ni har märkt dom senaste åren så har det varit otroligt populärt att modernisera gamla amerikanare med toppmoderna prudukter under skalet.

Nu har ett företag som heter Singer släppt en modell för att visa vad dom kan erbjuda sina kunder.

Det hela handlar om att tar en 911 modell tillverkad mellan 69-89 och rensar den totalt ned till endast skalet,

Sen börjar det roliga, Hjärtat i bilen är en kraftigt modifierad 993 motor som är uppborrad till 3.8liter och ersatt med 997 GT3 delar,detta resulterar i 425hk i en motor som varvar 8000rpm

Hela bottenplattan,drivlinan.. ja allt är också 997 GT3 delar.

Allt i hela bilen är best of the best plus att den är odödligt snygg, den saknar bara en Ducktail vinge.

Med en prestanda på 0-100 på 3.9 sek så har jag ett otroligt sug efter denna bilen. jag bara måste få höra den nån gång iallafall.

Nedan finner ni mycket mer info och läckra bilder finner ni på länkarna

Här

Här

och

Här

Hemsida.

Nya bilder

söndagen den 17:e juli 2011

 

 

Detta är en bil som jag har skrivit om tidigare.. Och varför den kommer på tal igen är för att det precis har blivit officiellt att Cosworth ska leverera motorerna till bilarna.

Så.. Det var det… En viktig men kort nyhet…

Så jag tänkte dra ut på det hela lite…

Som ni förstått så tycker jag om gamla bilar.. Dom har sin charm.. Och allra helst då moderniserade gamla bilar.

Så att man vågar använda dom också.

Så.. Varför tycker jag att en Singer 911 är perfekt?
Eller rättare sagt så är ju inget helt perfekt.. Men nästan då.

Lets take it piece by piece

A. Brembo Bromsar: Största svagheten på gamla bilar är oftast dåliga bromsar.
Brembo är beprövat och känns klassiskt Porsche.

B. Vintage Sidospeglar : Sido/Backspeglar har blivit väldigt viktigt för mej, Dom måste vara snygga, Inte vara i vägen.. Aerodynamiskt bra, Gärna lätta..Och dessa som sitter här är allt detta plus att dom har den rätta klassiska looken.

C. Custom Fälgar : En gammal klassiker måste ha en retro look på fälgarna med..Det blir så väldans fel annars.. Och på en gammal Porsche kan det inte bli mer perfekt än nya, förbättrade, lättade Custom made Weidmans eller Zuffenhaus fälgar!!

D. Ordentliga stolar : Gamla bilar hade ALDRIG skålade säten.. Och du MÅSTE sitta ordentligt om du ska köra ordentligt.. Att hamna i passargerarstolen som förare i en 700hk Mustang är inte bra ;).
MEN! Du kan inte sätta in vilka ”moderna” Recardo stolar som helst….Retro retro..

E. Klassiskt Racing-tanklock : Ni har säkert sett SÅ många med dessa fejkade tanklock.. T.o.m så att man sett vissa dårar med klistermärken som ska se ut som tanklock!  Tänk er att jag har letat bil just för att ha en bil med sånt tanklock.. Att jag tänkte flytta om och projektera med min bil för att ha ett sånt tanklock uppe vid den lilla bakrutan..

F. Full Carbon Fiber Body: Modern teknik möter en klassisk look.
Detta är drömmen… En gammal kaross gjord av kolfiber.. Om det så är en 300SL.. Porsche.. U name it..SÅ läckert!

G. Hella Lampor : När är man helst ute och kör ensam på vägarna? Sena kvällar/Nätter då det e lite trafik ute.. Luften är kallare.. Bilen går bättre.. Vad är Uber-viktigt då??  Bra lampor!!
Vad har gamla bilar oftast inte? Precis.. Stora.. Men dåliga lampor.
Och dög dessa Hella lamporna till bilarna i Paris-Dakar, Så duger dom till mina kvällskörningar.

H. Bilstein stötdämpare :Chassi, Chassi, Chassi, Chassi.. I cant say it enough!
Gamla bilar.. Oavsett ursprung har inte i närheten till lika bra chassin som vi kan ha idag.
Att trimma en gammal bil.. Och göra allt utom chassit (och bromsar) är ren idioti på så hög nivå att jag finner inte ord.  Bilstein är också klassiskt Porsche.
(Hela bilen för övrigt är typ en 997 GT3)

I. Custom, Luftkyld Boxer 6a : Den bästa Porsche motorn up to date (997 GT3 RS) byggd på klassiskt Porsche vid (Lyftkylt) utav legenderna inom motorer (Cosworth)
DETTA! är utan tvekan den bästa punkten på hela bilen.. Hjärtat… Detta… Ojojoj vilken dröm att få köra en sådan motor…   Men den vore inget utan chassi, bromsar etc etc etc.

SEN! : Så KUNDE den för min personliga smak haft en RS Ducktail… Men.. Det är så kopierat.. Och ska nog helst bara sitta på en riktig 2.7 RS.. Jag vet inte.. Det är från dag till dag.. Jag hade nog beställt en Singer med RS Ducktail ändå…

Missa inte mitt gamla inlägg om denna bilen.

(Visited 110 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x