Oh yes!
En massa bilder nedan
Med denna och den större och lyxigare S-Cab, Vem fan vill ha en SL nu!?
Ja detta är en riktig sportbil och SL är en snabb GT bil.. Men ändå..
Det är två versioner av den nya AMG GT Roadster.
Den som bara heter GT har 476hk (en go gammal effektsumma vi känner igen från V8 kompressor motorerna) Och då ska ju GT C motsvara en GT S… Men.. En GT S har 510hk.. Denna nya GT C har faktiskt 557hk..
Vilket gör den till den näst starkaste i familjen efter AMG GT R som har 585hk.
Så… Denna är ju utan tvekan roligare att köra, Men vill du ha mer POWER! så kan du ju faktiskt välja en SL65 med 630hk.
Denna nya Roadster är inte jättesnygg, Men det är inte den täckta varianten i heller.
Men den är SNABB! Ständigt överraskande snabb..
Vilket ger denna roadstern några pluspoäng till..
Så slutsumman av det hela är att jag gillar den.
För att på något sätt så känns det mycket mer rätt att köpa en GT Roadster än en SLS Roadster (som faktiskt är MYCKET vacker) för att här är det inget som går förlorat jämfört med den täckta versionen.
Jag tycker faktiskt att roadstern är snyggare med taket uppe än vad coupen är.
Men jag säger som så.. AMG GT ser tråkig ut mycket för att den skiljer sig så mycket ifrån SLS AMG.
Men.. Roadster versionerna av de båda är väldigt lika varandra.
Jäääklar vad den är snygg!!!!
SLS Roadster är visserligen en av väldigt få bilmodeller i historien där den blir mindre spännande utan tak.
Aja.. Åter till den nya AMG GT C
Oh de där utsugen i häcken var riktigt nice! Det gjorde hela bilen nästan!
Det är ju absolut taget ifrån eftermarknads breddningskitt