Idag blev jag uppringd av Instagram, ett trevligt sällskap där de frågade om mina mål, vilka jag vill nå ut till osv.
Vi pratade i nästan 40 minuter där jag avbröt dem och pratade själv mest.
Jag tyckte att jag inte fick svar på mina frågor riktigt utan det var istället väldigt tydligt att de vill att jag fokuserar på Reals och ”Carousels”, dvs när jag lägger upp flera bilder i samma inlägg.
De nämnde något annat också som jag inte minns namnet på, där jag skulle göra reals av gamla bilder.
De tyckte att jag skulle ladda upp fler videos och bilder på bilar, jag förklarade då att det var vinter nu så därför var det ont om bilder på bilar, då kom de med förslaget att re-posta, eftersom mina nya följare inte skrollar ner bland tusentals bilder för att se gamla bilder ändå.
Mitt egna råd där är som jag själv har sagt till alla fotografer i alla år, spara bilder så ni har att lägga upp under vintern också.
Ut med de bästa bilderna först, och sen de lite mindre bra kan ni spara på tills det är ”off-season” som under vintern.
Men ja, sen så har vi ju dem fotografer som fortfarande inte har gett mig mina bilder på 4-5 år så..
Men det är iallafall mitt egna råd till bilfotograferna, att ha material sparat för att lägga ut under vintern.
Och sen rent allmänt så är mitt råd till många att absolut inte enbart lägga upp stories och inget i flödet..
Om jag går in på ett konto och jag ser att de har väldigt få bilder på sin sida så struntar jag helt i hur aktiva de är i sina stories, jag kommer inte att följa det kontot.
Men tillbaka till råden av Instagram.
Det lät som ett typiskt säljarsnack med inövat överdrivet trevligt snack med en massa komplimanger och beröm, en massa tack för en massa, så jag trodde att de skulle komma fram till att jag ska betala för att ha ett bekräftat konto eller vad det nu heter numera, men det nämnde de inte alls faktiskt.
Och de hade koll på mina hashtags, kommentarer, ja de hade koll på allt helt enkelt, så det var kul.
Då kändes det inte alls som något samtal i mängden.
Efter samtalet så skickade de ett mail med en sammanfattning om vad vi hade pratat om och de sa att de skulle skicka brev varje vecka ett tag framöver.
Men kortfattat så var det då Reels, Karuseller och att använda taggar i inlägget direkt, inte att lägga till dem som kommentarer i efterhand som jag gör för att hålla det lite snyggare.
Jag har faktiskt undrat om taggar har samma effekt som en kommentar i efterhand eller direkt när man postar inlägget, jag fick inget direkt svar på det men de rekommenderade mig att använda taggarna direkt när jag gör inlägget och att ha relaterade taggar så som jag gör, jag berättade att jag tycker att det är pinsamt så som andra gör med att använda taggar som inte alls har med inlägget att göra för att få uppmärksamhet och då bara skrattade hon =)
Sen så sa hon också att jag ska undvika att ha vattenstämplar på mina reels för att då tolkar det som om det är en re-post från någon annan.
Hon nämnde just mina SONAX videos, och jag själv har inte koll på om jag har vattenstämpel på dem men det ska jag iallafall inte ha framöver.
Hmm vad sa hon mer…
Det var mest jag som pratade som sagt.
Jag ställde en massa frågor eftersom jag genuint är intresserad av deras algorithm.
Vad jag inte nämnde för henne och som jag kanske inte har nämnt för er är att precis innan min olycka 2022 så skulle jag hålla en högskolekurs om Instagram.
Och folk som tror att jag har köpt mina följare och allt kring mitt konto är fejk 😉
Här är dagens mail efter dagens samtal.
Allmänna råd som ni själva kan använda er av.
Jag har ännu inte själv läst mailet som jag klistrar in, där kanske hon nämner det som jag inte kunde namnet på, om hur man skapar reals av bilder, eller något sånt.
Och just det, hon rekommenderade mig också att använda låtar när jag lägger upp dessa ”karuseller” och antagligen till både vanliga inlägg och reels också.
**********
It was great to talk to you about your Instagram content strategy. I hope I was able to answer all your questions!Remember – the main thing we talked about for growth and getting to that next milestone is to stay consistent with your posting.

-
2 reels a week
-
1 Carousel posts a week
Reels and feed posts help you reach new audiences, stay top of mind for your current followers, build deeper community engagement and express your best creativity.Just a reminder…
Reels are short-form videos. Feed posts can be standalone photos, or a carousel of up to 20 photos and videos. Both are recommended to audiences, especially if you add audio, helping them find you.
How about you try yourself?
So let’s get into all the ways you can optimise! Here is a summary of what we talked about: Easy content creation
- Remix: Create your own reel or feed photo next to an existing one. Capture a reaction, respond to fans or just add your own spin to a trend!
- Templates: Save time and effort by picking a template that you add your own unique content into. Music, transitions, effects – all taken care of.
- Made for you: Let us do the heavy lifting – we’ll craft a reel using content from your camera roll. Just click post, or make some edits.
- Stories to reels: If you already post stories, you can convert them into reels! Try using a highlighted story to group content together.
- Scheduling: Plan your content up to 75 days in advance to stay consistent with publishing when you’re taking a break – or just to make posting easier!
- Collabs: Co-create with another creator to expand your audience. Build community together and benefit from the reach.

- What’s trending for you? Get inspo – local or regional holidays or events. These can be holidays or famous moments.
- Inspiration in professional dashboard: Find tips, tricks, guidance and trending inspiration from the @Creators teams.
- Ask your audience – use Stories or comments to ask what your followers (or non-followers!) want to see!
- See what’s happening on your ”Explore” page, or check out ”Accounts Like You”.
- Use your insights! Maybe you need to do some testing with your audience to see what sticks.

- Use trending audio: You can find up to 50 tracks currently trending on Instagram. Audiences will discover you more easily. If you’re monetising, don’t forget to use Sound Collection!
- Use text on screen: Make content creative and accessible with text on screen – use effects, captions or timed text. With audio, you can add lyrics.
- Effects: Make your content unique and engaging with features such as camera filters, stickers or editing. Speed up a reel for a timelapse effect!
- Instagram size: Make sure that your reels and feed posts fit in the aspect ratio. Reels should always be vertically shot.
- Avoid watermarks: Make sure that you don’t have any watermarks on your screen from other companies. People skip content with watermarks more often, especially if they’re big and distracting.
- Tell a story! You want your audience to invest in your content, keep attention and share more often. Do that with a clear narrative, a beginning that hooks people and a satisfying end.
- Keep reels between the sweet spot of 30 and 90 seconds: Make sure that they’re long enough to tell a story, but not too long that people get distracted or bored.
- Make sure that you have the best resolution in your photos and videos by ensuring that ”High-quality uploads” is selected in settings.
- Post safely and appropriately: Make sure that you follow all Community Guidelines and Recommendation Guidelines to avoid violations and strikes.

- Professional dashboard: Use the professional dashboard to track your performance, access and discover professional tools, and explore educational information curated by Instagram.
- Use the ”Best practices” section to find a curated list of best practices for the topics that you care most about: Creation, engagement, reach, monetisation and guidelines. In addition to best practices, we’re including personalised tips so creators like you can see how your account is doing across each of these topics.

- Post, monetise, track performance, interact with fans, build ads and take actions across multiple Facebook Pages and Instagram accounts in a single place.
- Delivery & consistency matter – post consistently!
- Find your niche (and stick with it).
- Engage your audience whenever you can, both online and in person.
- Keep an eye on trends.
Finally – you’re invited to our exclusive Instagram community for English-speaking creators, where you can connect with other creators and be among the first to hear about product updates and launches.To join: Please make sure that you log in to your primary creator Instagram profile to request to join the community profile.
I’m glad we got to connect, and I’ll be watching out for your journey on Instagram!Emails may be monitored for quality assurance
Isabella
Isabella
Media Expert | Scaled Partnerships
Meta | +353862040975/+44 2045 721400
Just det, hon rekommenderade mig även att göra fler reels om bilar, så ja som jag själv har sagt i 15 år så borde jag göra fler videos om mina bilar.
Här är mina tidigare inlägg om Instagram Algorithm samlade
Samlade inlägg om Instagram Algorithm / Social Marknadsföring
[…] Instagram Algorithm : Tips ifrån Instagram själva […]