Ja då var det samma sak igen oavsett vilket ombud det är som ska lämna paket till mig.
Jag hade saker att göra idag, som alltid, men jag väntade på ett paket, som vanligt.
Detta paket skulle komma mellan 11-14.
Det står att det är okej att lämna paketet utanför dörren, men det lyckas de aldrig med så jag höll mig hemma i väntan på paketet helt enkelt.
Idag var det bring (ja de stavar med litet b) som skulle lämna ett paket till mig, de har min adress, namn och telefonnummer, de har allt de behöver ha för att lämna paketet till mig.
I Fredags så fick jag ett SMS om att de skulle komma idag.
I det SMS så var där en länk där det stod att paketet skulle komma mellan kl 11:00 och 14:00.
Idag Måndag morgon kl 07:54 så får jag ett SMS om att de ska komma idag innan kl 17:00, och det störde mig, jag vet att det brukar betyda att de kommer strax EFTER 17:00 då men det vågar jag inte chansa med, så jag håller mig hemma och bara väntar på paketet.
Jag kollar statusen på deras websida och där står det att paketet har varit på väg till mig (lastat på bilen) sedan kl 07:46.
Det får ju upp hoppet lite om att de ska vara tidiga.
bring appen som jag har sedan innan går inte att logga in på..
Så jag håller mig till hemsidan helt enkelt.
Klockan blir 14:00 och jag är nu direkt irriterad.
Så jag ringer till bring, kommer till någon AI tjänst som inte alls är till någon nytta, men där denna AI säger att de har försökt leverera paketet men det gick inte och att det kommer att lämnas till mitt ombud istället, som vanligt här i Malmö, och det gör mig ännu mer irriterad för att då har jag suttit hemma och väntat i onödan!
Jag ber att bli kopplad till någon människa att prata med och efter ett par skrik (det funkar fortfarande att skrika för att bli kopplad) så sätts jag i kö för att prata med någon människa.
I väntan på att få prata med en människa så inser jag att bring har skapat en ny app istället för att fixa sin gamla app..
Så jag laddar ner den också, skapar ett konto osv osv.
Och där står det att de har försökt lämna paketet till mig kl 11:42 men det gick inte för att de inte kunde nå mig via min porttelefon, som de vanligt skyller på.
Men vad hände med att lämna mitt paket utanför dörren?
Vad är tanken kring att ringa till mig på det telefonnummer som de har till mig?
När jag ringer till dem så säger deras AI direkt att de hittar ett paket kopplat till mitt telefonnummer.
Och varför står inte denna informationen om att de inte kunde lämna paketet till mig pga att jag inte svarade på min porttelefon på deras hemsida?
Denna uppdatering finns bara i appen alltså.
När jag till sist kommer fram till någon människa att prata med efter 38 minuter i kö så blir jag direkt kopplad vidare till någon annan som ska kunna svara på min fråga om varför mitt paket inte blev lämnat.
Till sist så kommer jag fram till en person som brydde sig lite, och det var ju bra att jag väntade de där 45+ minuterna i kö för att de har skrivit fel i appen.
I appen så står det då att eftersom de inte kunde lämna paketet till mig pga att min porttelefon inte fungerade (men de kunde inte ringa mitt nummer som står på paketet och i informationen om mig?) så ska det lämnas till ett ombud istället.
Men nej..
Det ska det inte..
Företaget som har skickat paketet till mig har bokat en hemleverans för att det väger 6+ kg, det var ju snällt av dem såklart.
Men detta gör då att den lata chauffören som inte orkade lämna paketet till mig eller utanför min dörr kan inte heller lämna det hos ett ombud, så han
(eller mycket troligt någon kollega eftersom samma person aldrig vågar åka ut till mig efter jag har ringt och klagat, det är iallafall vad den personen som lämnar paketet påstår när jag frågar om varför de inte lämnade paketet då när de skulle) ska köra ut med paketet till mig i morgon istället..
Så jag får sitta hemma och vänta på detta paket i morgon också!
Såhär är det VARJE GÅNG!!!
Och jag får paket OFTA!
Så det är inte att det bara händer 1 gång om året eller så, utan flera gånger i veckan!!
Att vara paketleverantör verkar vara världens lataste jobb och det är väl för att PostNord som är världens sämsta företag sköter det ÄNNU sämre så ”konkurrenterna” behöver bara bry sig minimalt mer för att få kunder som betalar till dem.