Ah, intressant med ett modernt rejält test av olika ”Trimnings”luftfilter.
De gånger som jag har kunnat välja mellan olika filter så har jag valt K&N för att det är det ”lätta valet” eftersom det är det enda de gör.
Men ja jag har haft en massa andra luftfilter ifrån flera olika Tuners, men jag är ju rätt säker på att de köper från någon annan och bara sätter sitt namn på lådan.
Till #350ZRS så var det väldigt svårt att hitta filter som passade, men ja det blev K&N där med har jag för mig.
Och till min #JDMCorvette så fick jag projektera en massa och köpa en massa luftfilter som inte passade, som nu har legat ute på balkongen i flera år.
Och där till sist så blev det också K&N för att de har luftfilter i alla storlekar.
Jag har absolut inget emot K&N, det är bara att de är lite svåra att få tag på ibland.
K&N är bra för att man rengör dem, sprayar dem, så är de som nya igen.
Vi får se vad de kommer fram till i detta test då
** Där är väl ingen bil-tillverkare som rekommenderar att man byter luftfilter vart 6e månad?
Man går väl efter antal körda mil eller 1 gång om året som med andra serviceintervaller.
** Oj.. K&N Performance var så dåligt..
Det får verkligen mig att tänka om..
Jag har ju haft AEM ett par gånger men mitt problem är oftast att hitta ett filter som passar.
Som de AEM jag köpte passade ju inte, och ligger nu uttorkade oanvända.
** Kortfattat så andas bilen bäst med K&N Performance = ger bäst effektökning, men det släpper också igenom mest skräp som inte ska in i motorn.
** Här är ett gammalt inlägg där jag har lagt in flera videos med tester.