Dagens Notiser

** Det är absolut jättebra att man får jobb i Sverige även om man inte talar flytande svenska.
Men… man bör verkligen tala flytande svenska om ens jobb är att agera telefonsupport..

Jag blev så frustrerad på killen som jobbar på Apple och verkligen inte kunde varken svenska eller engelska, och jag väntade LÄNGE på att komma fram till någon som svarade i telefon.

Och nu hos Cirkle K.

Ja de försöker sitt bästa (antar jag), och jag TROR inte att de bara spelar att de inte kan svenska för att de ska få sparken från ett jobb som de har blivit tvingade att ta.

Och jag vet att företag får en viss procent av deras lön betald om de inte kan tala svenska, därför kan ingen i köket på McDonald´s tala svenska, och därför har de nu enbart beställning via automater istället.

Men om man anställer något att svara i telefon för att ge telefonsupport i Sverige, se då till så att de verkligen kan och förstår svenska..

(Visited 1 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x