** Ja alla är inte så aktiva att alltid svara på alla mail och kommentarer som jag är.
Och ja man kan (tydligen) glömma att svara på mail, kommentarer, PM, DM, brev osv osv.
Och ja man kan vara anställd och helt enkelt strunta i att göra sitt jobb.
Men jag kan inte alls förstå hur man kan välja att starta ett eget företag, driva ett eget företag, där man själv har hand om allt, beställa, sälja, svara kunder i telefon och på mail.
Ha ett företag där man säljer saker enbart online, ingen butik (moderna tider ja), inte ha någon telefon utan bara en mail där kunder kan nå dig utöver när de lägger en order…
Och inte svara på mail..
Jag har i många år trott att min Gmail har blivit spam-flaggad, för att jag får kanske svar på 3 av 20 mail, och bara det att så många av mina mail blir ignorerade gör ju att det automatiskt blir en spam-flagga på mitt mailkonto.
Detta har jag tjatat om här i bloggen i många år, så jag till sist skaffade mig faktiskt en ny mail, detta främst för att kunna testa ett nytt youtubekonto.
Mailen är enkel och är nu den mail som jag använder främst
SirPierre.se@gmail.com
För att 95% av alla mail jag skickar iväg handlar ju ändå om icke privata saker (den gamla mailen är Pierre.**efternamn**.
Men…
Det är samma resultat med den nya mailen.. om inte värre..
Och då har jag ändå gjort allt för att bekräfta denna mail, kopplat den till alla mina sociala medier, kopplat den till både min gamla Gmail och Hotmail, använder den mailen till ja precis allt.
Så den är ju så ”legit” som den kan bli.
Men ändå så blir mina mail ignorerade…
Då kan ju slutsatsen bara vara att mina mail medvetet blir ignorerade..
Och ja jag kan förstå att när någon mailar och presenterar sig som @SirPierre.se så tror företagen att det är ännu en ”influencer” som vill ha gratis saker, det fick jag bekräftat idag då jag för 3e gången mailade ett företag för att jag hade frågor om en produkt som de SKULLE få in.
Då är deras respons att de antog att jag ville ha en sak för 17 000 kr gratis, eller i utbyte mot en unboxingvideo.. för att jag nämnde att jag vill vara först med att BESTÄLLA den så att jag är iallafall först i Sverige med att göra en Unboxingvideo om produkten…
Jag har alltså inte sagt något alls om att få något gratis, utan att jag ville BESTÄLLA den, som vilken vanlig kund som helst.
OBS! Jag efterfrågade INTE om något samarbete…
Jag har nog aldrig någonsin kallat något för ett samarbete..
Om jag nån gång mailar ett företag där jag nämner att jag gör unboxingvideos så är det för att jag vill vara först med att visa produkten, eller bland de första iallafall.
Och SEN EFTER jag har gjort min video och mitt inlägg så mailar jag det till dem för att visa vad jag gör och då ibland så frågar jag om de vill ge en rabattkod till mina läsare..
Men ja vilket som, inlägget skulle inte handla om det, utan att företag beter sig som om de har oändligt med kunder som bara kastar pengar på dem…
Så bra tror jag verkligen inte att det är i Sverige..
Landet där de flesta företagare och företag behandlar alla kunder som engångskunder.
Landet där det absolut inte lönar sig att vara en nöjd stamkund (ett utdöende ord).
Men ja… att svara på mail.. det tycker jag borde bara bland topp 3 viktigaste uppgifter som en egen företagare..
OBS
Företaget ovan som sen till sist efter 3 veckor fattade att jag inte ville ha något gratis utan bara ville få beställt denna nya produkt innan de la ut den på hemsidan, de gav mig en länk idag till att beställa den, och då tycker jag faktiskt att de borde ha gett mig en rabattkod eller något, 10% rabatt eller vad som helst för missförståndet och ignorerandet.
Men nej, inget alls.