Why Buy an Air-Cooled Porsche 911? | 5 Reasons in Less Than 5 Minutes

** Ja en fördel med de gamla 911orna (Utan amerikanska stötfångare!) var att du såg klart och tydligt vart fronten slutade, det är något jag saknar på de flesta bilar idag.

** Ja det är en vanesak, men stående pedaler är inte kul, inte ens i längden tror jag.

** Luftkylt låter trevligt, men där är inga fördelar med det tycker jag.
Det tar lång tid innan du får värme inne i bilen, och när det är varmt ute och du kör stadstrafik så måste du släppa ut värmen inne i bilen..

** De gamla icke Turbo 911or ÄR INTE SNABBA!
Roliga att köra ja, men INTE så snabba som folk tror.

993  med 272 hk, bilen som folk korkat vill kalla för den sista riktiga Porschen, det där där de började bli lite roliga enligt mig.

Ta modellen i videon, de som heter 911 ”karossmässigt” också, där har de flesta årgångar cirka 140-160 hk.. (min 130 hk – max 190 hk)

Dessa bilar gjorde på sin prime 0-100 på 8-10 sekunder…
Och är INTE roliga att köra med i tajta kurvor..

Så jag förstår inte denna glorifiering av gamla vanliga 911or..
Av samma människor som totalt dissar och skrattar åt Miata NA som hade varvat en sådan Porsche 911 på bana..

(Visited 1 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x