Ja jag ligger ju back med en massa av flera anledningar, men nu tog jag tag i att få min #JDMCorvette lackförseglad, trots att jag absolut inte är nöjd med det senaste lackjobbet som absolut behövs göras om, så vill jag ju fortfarande ha en ”höstbil” som är lätt att hålla ren.
Och när jag ändå har så bra pris hos Sonax Syd så var det bara att ta och lämna bilen när de väl hade tid.
Sen var planen att jag som förr skulle lämna en annan bil när denna skulle hämtas, men så blev det inte, de har fullt upp, så KANSKE nästa vecka så jag kan lämna en annan bil.
Tanken var att lämna min vinterbil…
Men det behövs nog inte 😉
Så om vädret tillåter att man kör med sommardäck nästa vecka och OM de har tid nästa vecka så blir det nog min SL.
Och ja Latif visste ju om sedan innan att jag var missnöjd med lackjobbet, så han försökte hålla tillbaka med sin pedantiska ärlighet (jag älskar att han är så pedantisk!), men ändå så visade han mig flera fläckar som jag trodde bara var smuts som skulle gå att polera bort, men nej, det är fläckar under lacken.. klarlacken då…
Så där är både stora fläckar under lacken, lacken som är så tunn så man ser glasfiberväven, och där är repor under klarlacken…
Men… när en svart bil är nytvättad, då är det snyggt..
Jag borde ha passat på och tagit fler bilder där på plats, men vi hade saker att göra så det var bara att hämta bilen och snabbt säga hej
Dessa bilder togs för att få de stora lackfläckarna på bild.
Men ja.. en skinande ren blanksvart bil…
Då syns inte fläckarna på bild.
Kanske Kanske att ni kan se att precis där ljusslingan syns så är det en STOR grå ”fettfläck”
Men, man kan vara rädd om bilen ändå ju, och hålla den ren ändå.
Jag vet ju inte vem som ska lacka om den och det är absolut inget jag vill betala för igen!
Så nej bilen ska inte ställas av ännu, men jag kan ju försöka hålla den ren så länge som möjligt =)
Det störiga är bara att de andra åren som jag har haft en bil under skynke där så har det gjort grannarna MER nyfikna och då har det blivit en massa handavtryck osv på bilarna.
Sen är det ju kul att fortfarande lära sig mer om däcktryck, och ja jag är nördigt insatt i det med.
Jag brukar köra med rätt hårt däcktryck, jag har tidigare kört med 2,7 runt om på denna lätta bil.
Men nu tänkte jag testa det som amerikanarna rekommenderar, vilket är 35 PSI, oavsett årsmodell, vanlig eller ZR-1.
Och så är det dem som rekommenderar 35 psi varma och 32 psi kalla..
Det är alltså
35 Psi = ca 2,4 bar
32 Psi = ca 2,2 bar
2,2 bar tycker jag är nästan som en punktering… men jag ska testa detta, nu när det ändå är kallt ute och jag inte kommer att köra aktivt, så ja lägre tryck = mer grepp rakt fram / långsam körning
Och ja jag kan ställa in FOBO så den inte varnar där precis under 2,2 bar
Men det är mina gamla inställningar, så ja i vanliga fall så hade jag absolut velat bli varnad om jag har under 2,2 bar i däcken!
Men ja, jag vill passa på att/få bilder på bilen medans den är ren.
Filip har precis fått en ny kamera, så han får gärna testa sig fram med den med att ta bilder på min bil =)
Visa detta inlägg på Instagram
Det stör mig väldigt mycket att mina Blackout-grejer i fronten är borta (ena blev stulen),
och det stör mig minst lika mycket att jag inte beställde dem då jag ville för flera år sedan, och nu när de är minst 3 gånger dyrare pga vår dåliga krona osv osv så vet jag inte om jag vill beställa dem…
Men ja.. jag vill verkligen ha dem igen..
Ska jag köra Custom Street Tour med denna så måste jag nog ha dem tills dess..
Visa detta inlägg på Instagram
Men ja som jag sa till pappa, denna bilen skulle ändå vara en ”slit och släng” bil som jag kan köra med året om och parkera vart som helst, och så har den ju verkligen använts.
Och till sist för att svara på den nästan dagliga frågan..
JA den dricket mycket… MYCKET!
Men är ”billig” att både försäkra och i skatt, så den kostar mig mindre i månaden än en ny modern ”snål” bil 😉
[…] Den står utomhus annars också för det mesta så det gör ju inget, men jag har inte använt den bilen sedan jag hämtade hem den från SONAX Syd nypolerad och ny-lackförseglad, […]