** De är så snygga!
** Jag ogillar bara de amerikanska lamporna lite, men annars så hur fin som helst.
** Ja, man ska absolut inte ha raka rör på dessa.
** Jepp, dyra bilar att äga, som sagt, en gång i tiden världens dyraste bil blir inte billigare med reservdelar och jobb bara för att bilens värde sjunker.
** Nej nej NEJ! Du kör inte någon bil du bryr dig om i en automattvätt och absolut inte en cab med tygtak!
** Hmm, sådant skydd/täcke till taket har inte jag, det får jag skaffa.
** Den gamla provkörningen som de visar är på faceliften med den nya motorn som bara hade 306 hk, i en tyngre bil, så ja de är inte snabba.
Hans 97a är absolut snabbare än så.
** Jepp, jag säger detsamma, 96-98 är bästa åren, men jag vill ha en 02+ bara för att ha allra sista årsmodellen.
Jaaaa officiella siffror så slutar de 2001 för att R230 kom då, men de såldes faktiskt 2002 som 2002or, samtidigt som R230 alltså.
Det konstiga är bara att alla de få 02or jag har sett till salu så har ingen av dem haft Panoramataket.. Precis som de officiella ”sista” versionerna, Silver Edition och Final Edition.
** Bra video för att han är påläst om bilen, mycket kul.
** Jag tycker att de är snyggare utan AMG paketet, precis som han säger så blir bilen mindre rak och kantig med AMG paketet.
Men AMG paketet är inte fult, men det ska bara vara på en AMG bil, om ens det (nej alla AMG bilar har inte AMG kjolpaket 😉 ) .
** Priserna som de säger där, vad bilarna STARTADE på, var en snikutrustad SL 280, dvs den allra billigaste modellen.
Jag räknade på det för några år sedan och då kostade en bra utrustad 500 cirka 1,5 miljoner kronor 1995.
När modellen var helt ny så fanns bara 500 SL och då startade de på 995 000 kr 1989, så över en miljon kronor med lite extrautrustning redan från start 1989.
Dagens Notiser : Vad en gammal Mercedes-Benz SL R129 skulle kostat idag