** Ja SLR är ju mer en McLaren än en Mercedes, men det är HELT amazing ”GT” bilar som är PRECIS Lika snabba som gatulagliga Le Mans bilen Porsche Carrera GT, bara synd att de är så dyra att äga och att de har dåtidens plastiga Mercedes inredning.
** Ja jag ångrar nu att jag inte brydde mig mer om SLS då de kostade halva nypriset, men då hade jag bara fokus på SLR och hade ju jättemycket egen erfarenhet av SLS, kört rätt mycket med flera stycken osv, så de var tyvärr inget speciellt för mig, det var som en SL med måsvingedörrar som kunde ha varit lite lättare att använda.
Då när jag gav ett lågt bud på SLRen (som de gick med på) så använde jag just en SLS som exempel, då stod där en SLS med max 200 mil på mätaren som de begärde strax över miljonen för, det var en man som hade köpt den som shoppingbil till sin fru och hon hatade att köra den, så den såldes med stor förlust snabbt.
Och sen när Måsvinge SLS började gå upp i värde igen så var det verkligen ingen som ville ha SLS Roadster, och då blev jag lite sugen på en sådan för att de kostade ungefär som en SL men var ju typ coolare, trots att det var mer eller mindre likadana motorer, och SL hade plåtcab, och var smidigare att parkera.. Så ja där var inga fördelar med en SLS cab jämfört med en SL.. Och du kunde köpa en SLS cab för under 800 000 kr, Låga 700+.. Men äh, vad skulle man med en sån till? Det är ju bara en billighets SLS utan dörrarna som är DET som gör SLS speciell..
Men ja.. Nu när en SLS Måsvinge kostar mer än det dubbla och säkert samma sak med Roadstern (dubbla beg-priset förr) så vill man ju helt plötsligt ha en.