** SUPERCOOL bil!!
** Där ser ni ett PERFEKT exempel med vad jag menar när jag säger att ”ratten står som på en gammal Ferrari”.
Brorsan körde min #JDMCorvette i veckan och hade glömt fälla ner ratten (alla missar att man fäller upp/ner ratten i ALLA Corvette enkelt när man går in/ur bilen), och då sa jag när han hämtade upp mig att ”Du får ju ställa ratten”, brorsan svarar helt rätt ”Men det är ju din inställning, du kör så”, och det är ju helt rätt, om du lånar en bil eller bara ska flytta någon annans bil, och om du behöver ändra något för att kunna köra bilen så ska du ENBART flytta stolen fram eller bak, du ändrar INGET annat! De få gånger som någon har justerat om min stol i bilen så har jag nog ALDRIG hittat tillbaka!
Som Niklas skulle hjälpa mig hem med min #RocketBunny86 från garaget för någon vecka sedan, vi är ungefär lika långa tror jag, men ändå så ändrade han ALLT! det tog honom flera minuter innan han startade bilen, och sen när jag satte mig i bilen så förstod jag varför, han ändrade lutningen på sittdynan, ryggen, ratten, ja allt! Och det stör mig fortfarande ett par veckor senare.
Men vilket som, så till brorsan så sa jag ”Men du kör ju med ratten ställd som på en gammal Ferrari”, han förstod inte den kopplingen, trots att han har jobbat på Ferrari i över 10 år, så då fick jag säga ”Ratten står ju lutad som en bussratt!” och så visade jag spaken.
Jag drar upp detta ämne ofta, för att en av de saker som jag ogillar med att köra gamla bilar är just ratten, allt från storleken, känslan men många gånger den konstiga lutningen! Och nej alla bilar hade inte ställbara rattar, det kom rätt sent, jag tror att det kom på 90-talet över lag, någon med bättre info om det får gärna kommentera.
Dagens Klassiker : ”Usch vad din bil är svår att komma in & ut ur!” – Corvette C4