Dålig Service : Specsavers

Ja det ena ögat ska ju opereras efter mycket tjat i många månader, och på det andra ögat som kan röra sig normalt så har jag en skadad lins, och det ska också opereras, men den operationen är så relativt simpel så det är ingen fokus alls på det, och ja det har jag lite förståelse för, men eftersom en sådan operation görs på knappt en timme och sen är man good to go så tycker jag att det är väldigt onödigt att de ska strunta i den operationen bara för att det är fokus på den andra.
Som nu då när jag har fått ett okej att köra bil med ögonlapp så är det ju väldigt jobbigt att bära både ögonlapp och glasögon… vilket jag har fått göra de gånger som jag har kört hittills.

Så efter rekommendation så gick jag till Specsavers, förklarade det hela för att de skulle skicka mig remiss för en operation för att byta linsen.

De sa att det är inga problem alls, de måste bara göra en undersökning av mina ögon så det är gjort hos dem, även om jag nyligen har fått det gjort två gånger på sjukhuset, men jaja gör det då.

Så det gjorde jag den 28 Februari, det kostade rätt mycket vilket jag tyckte var helt onödigt, men men, jag ska ju få en remiss.
De gör undersökningen, jag nämner att jag då om cirka en månad ska köra bil i ett par timmar till och från Jönköping så det vore ju bra om jag fick det opererat innan dess.
De kunde inte alls svara på ifall det blir operation inom en månad eller inte så deras tips var att jag skulle ha linser (eller iallafall lins på det ena ögat) istället för glasögon.
Ja absolut, det funkar ju, ögonlapp och lins, ja men ge mig linser för cirka 10 dagar då så jag har för de 5 dagar på Elmia och ett par extra för att vänja mig innan och backup, 10-11 dagars linser blir bra i väntan på operation.

Det löser dem säger de.

”Vi bokar en tid när du kan komma och hämta linserna”.

Okej.. Så Specsavers har inte linser hemma i butik… Det var rätt oväntat.. Men men

”Jag bor precis här och är här på Emporia varannan dag och handlar ändå så bara ring eller maila mig när ni har dem hemma så kommer jag”

En vecka senare så ringer de  och frågar om jag kan komma på På Fredagen kl X.
Jag säger att jag kan komma vilken dag som helst efter kl 15, jag bor nära.
Så då bokar de en tid på Torsdagen kl 15:00.

Jag förstår att de vill få det att se ut som om att de har saker att göra, för att jag fick bekräftelsemail om bokad tid både den gången jag stod i butiken och nu för att gå och hämta linserna.

Jag går dit där för att hämta linserna, de verkar tycka att det är jättekonstigt att jag är 10 minuter tidig, de ber mig sitta och vänta….
Okej…

Sen när det är min tid så frågar de om jag har haft linser från dem förr.
Nej det har jag inte men det är inga problem alls att sätta in en lins.

”Vi vill se att du kan det eftersom det är första gången du får linser från oss”.
Okej..
Så jag fick sitta på den där stolen igen och vänta..
Jag förstår inte alls vad de sysslar med.

Sen ber de mig gå upp för trappor, vilket jag gjorde nu för första gången sedan olyckan.. Och det sa jag till dem att hade de sagt till mig innan att jag ska gå upp för trappor så hade jag lämnat butiken.

Sen får jag visa dem 3 gånger att jag kan stoppa in och ta ur en lins, thats it.

Då kostar denna ”kurs” på hur man använder linser också…

Jag förklarar allt, ”jag har redan betalat för en undersökning som inte behövdes så nu ska jag betala för en ”kurs” som verkligen inte behövdes?
Och jag har fortfarande inte fått min remiss, jag kom hit enbart för att jag skulle få en remiss. ”

Osv osv osv.
De säger igen att remiss löser de enkelt men jag får betala för undersökningen och för att lära mig använda linser..
Vi är nu alltså uppe i typ 900 kr med rabatterat pris..

Jag blir irriterad, betalar, tar min påse med linser och går.
För att se sen att de har gett mig linser för 2 dagar!
TVÅ dagar!

Nu idag en vecka senare så ringer de till mig för att säga att de inte vill skicka någon remiss åt mig, det går mycket snabbare om du gör det via sjukhuset..
Jag förklarar allt IGEN, och då säger de att ”det finns nog en anledning till att de har väntat med den operationen så du bör ta det med dem”.

Så jag har alltså betalat nästan 1000 kr (absolut mer med tanke på bensin och parkering) för att få engångs-linser för två dagar..

Så ja, snacka om att jag känner mig totalt blåst av Specsavers!

(Visited 84 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Gustav Ohlson

Secsavwer suger verkligen värst av alla. Aldrig varit maken av dålig service när jag var där..

John A

Fy fan vad sämst. Alltså man undrar ju om det pågår en hemlig tävling angående sämst service?

4
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x