** Nu är ju min 95a en väldigt sen 95a, så den har vissa av 96ans uppgraderingar, men det är fortfarande stor skillnad på bilarna.
Så som jag säger ofta, ska du ha en C4 så köp en så sen årsmodell som möjligt.
** Jag gillar absolut det bättre när den biten mellan lamporna i fronten är i samma färg som resten av karossen.
Men det ser absolut inte dumt ut när det är svart. Speciellt inte på min gröna bil som är så mörk ändå.
** Ja plastenblemen är trevligare.
De i metall ser snabbare slitna och gamla ut.
** Jag bad lackerarna att täppa igen hålen efter emblemet, men det klarade de inte av.
Jag vill ha min huv helt slät utan emblem, och bara ha den röda CORVETTE texten där bak.
** Jag är verkligen glad att jag har båda mina, och att de skiljer sig så mycket.
** Hmm ja jag är rätt säker på att jag har plast”lampor” på min 95a också. Är inte helt säker dock.
Men det är jag inte med något i dagsläget så.
** Att inte fler bilar har lampor under huven alltså. Så enkelt att fixa, men det kanske ser negativt ut.
** AHA! Det är därför man inte kan chipsa 96orna! Då förstår jag! 🙂
Jag har tyckt att det var underligt att de lista alla chip bara upp till 95.
** Armstöd-facken är riktigt nice att ha, det har SL R129 Också, men man är så ovan vid den att man glömmer bort dem.
Jag kan inte minnas sist jag satt i en modern bil med ordentliga armstöd på dörrarna.
** Jag är rätt sugen på Fender Flares på min #JDMCorvette ibland, men jag vill ju få bilen rätt lackerad också innan och efter.
** Jag har ju tyckt att det var konstigt att lägga pengar på att ha huvlamporna i glas när allt handlar om att spara vikt, men nu förstår jag varför.
** Jag tror att jag har Square setup (lika breda däck fram och bak) på båda bilarna. 285or runt om.
** Ja bromsarna på 95 & 96 är likadana bromsar som satt på den mycket starkare ZR-1 och är bättre än de bromsar som sitter på Corvette C5.
** Jag vill ha den där plåten som man har istället för reservhjulet.
Jag har ju tagit bort mitt reservhjul och vill tro att man kan styva upp chassit lite med ett drag där.
** Eftersom vindrutetorkarna gömmer sig helt under huven så är det väldigt viktigt att ni inte köper fel blad, för att då går de inte ner under huven.