Ja, Som vanligt.
Nu har jag betalat ett par tusen kronor för att det skulle skickas ett paket hem till mig express ifrån Paris.
Ifrån Paris så gick allt som det skulle, och om FedEx bara hade skött sig så hade jag haft mitt paket hemlevererat cirka 18 timmar efter leveransen blev bokad, riktigt bra ju!
Men som vanligt, när paketet kom till Sverige så blev det en stor fail, som alltid.
Jag är hemma, vaken, de har min adress, mitt telefonnummer osv osv.
Jag får ett SMS om att paketet är lastat på bilen.
28 minuter senare så får jag ett SMS om att det inte gick att leverera paketet till mig.
INGEN har varit här för att försöka lämna något paket.
Jag ringer till FedEx direkt, de säger som de alltid gör, att de ska boka om till en annan dag bla bla bla.
Det är oacceptabelt!
Jag ska ha mitt paket idag!
FedEx påstår som alltid att de har absolut inget sätt alls att nå chauffören på, de kan inte ringa till dem bla bla bla.
Jag säger till dem att det går visst då! Det har gått förr och SJÄLVKLART så har deras chauffören en mobiltelefon som alla andra normala människor, hur ska de annars ringa till polisen om de blir rånade?
Jag förtydligar igen att jag SKA ha mitt paket idag och som alltid så ber jag om att få tala med en chef, detta är inte okej!
De lovar mig då att någon kommer att ringa upp mig inom två timmar.
Två+ timmar går förbi och ingen har ringt till mig ifrån Fedex, så jag ringer dem igen, och får då prata med någon annan.
Då säger han att de har pratat med chauffören (det gick ju absolut inte att få tag på honom) och att mitt paket kommer att levereras till mig idag efter kl 16:00..
INGEN har meddelat mig om detta, det står inget om detta när jag söker efter mitt paket på Fedex sida, jag har inte fått något SMS om detta, hur ska jag då veta att jag ska stanna hemma efter kl 16:00 och vänta på mitt paket som var bokat att levereras innan 12:00 och som de påstår att de försökte leverera 09:43??
Deras svar på detta var ”Ja det var ju tur att du ringde till oss igen”.
Ännu en gång så har hela min dag gått ut på att jaga paket för att FedEx inte gör sitt jobb!
Och åter igen, ETT PAR TUSEN KRONOR betalade jag för denna expressleverans hem till mig!
Jag sa åter igen att jag vill att någon chef ringer upp mig angående detta, men som vanligt så kommer ingen att ringa till mig.
Det är ALLTID såhär!
UPDATE
Nu klockan 14:24 så ringer FedEx till mig för att de vill ha beröm för att de ska lämna paketet till mig idag, Jag säger att hon lovade mig innan kl 10 idag att någon skulle ringa upp mig inom två timmar, och det gjorde de inte, då säger hon ”Hmm ja och nu är klockan 14:25 och vi ringer till dig och säger att vi har löst ditt problem”.
Jag säger då de borde istället inse att det är DERAS problem att deras chaufförer ljuger och inte sköter sitt jobb, då verkar det som om att hon tog det jävligt personligt och ändrar attityd direkt.
”Vi kör aldrig ut på samma adress två gånger samma dag så du ska vara glad” har hon mage att säga till mig.
När jag säger IGEN att det är absolut ingen som har varit här, jag har kameror överallt, då avbryter hon mig och säger att jag får maila in om jag har klagomål.
Då säger jag att jag kan absolut maila in, och skriva i min blogg, och på Facebook, och Google, då avbryter hon mig IGEN och säger att hon tar inte emot några hot!
Då blev jag jävligt irriterad och höjde rösten och då klickade hon mig!!