Ja detta har jag faktiskt undrat ett tag.
Nu ikväll så såg jag att jag hade fått parkeringsböter trots att jag har betalt parkering via EasyPark appen.
Jag förstår att man ska göra som vanligt, först betala böterna och sen överklaga till parkeringsbolaget.
Men eftersom EasyPark har alternativet ”Jag har fått en p-bot” efter man har avslutat en parkering så är jag nyfiken på hur EasyPark kommer att hantera detta.
Om man trycker på ”Jag har fått en p-bot” via appen så kommer man till denna sidan
https://easypark.se/parkingfine/sv?parkingID=717465332&action=hide
Som inte leder någonstans alls, utan du kommer till en vit sida.
Skickar jag den länken till min stationära dator så kommer jag också till en vit sida, och sen när du laddar om sidan så kommer du till EasyParks hemsida bara.
Så det du behöver göra är att logga in på Easypark.se (jag hade väldigt svårt att hitta mitt login-användarnamn då det varken var mitt namn, min mail eller mitt telefonnummer….) och sen där ska du gå in på din parkeringshistorik, där letar du upp den senaste parkeringen (eller den där du fick böter helt enkelt) och trycker på samma menyalternativ där ”Jag har fått en p-bot”.
Där fyller du i all info som de vill ha och bifogar en bild på parkeringsboten.
Nu har jag gjort allt detta, så nu återstår det att se hur snabbt de svarar mig och vad de svarar mig.
OBS!
Bara för att vara tydlig.
På parkeringsboten så står det ”Parkeringsavgift ej erlagd” trots att jag har stått som parkerad och betalat för parkeringsavgift via EasyPark-appen, bara så ni vet vad orsaken till boten är, den felaktiga orsaken.
Och boten är på 600 kr vilket är det lägsta du får i parkeringsbot idag tror jag.
Och??? Vad hände sedan? Det är copy paste på ditt ärende för mig nämligen hände igår och imorgon ska jag ringa och ”skälla”. 🤪
Jag skulle bevisa det ena och det andra, betala och sen överklaga osv osv, som väntat.
Berätta gärna vad de säger till dig.
Hände mig samma igår . På historiken i appen står betalt och han vakten tycker inte samma .
Samma här, frugan betalade via appen där hon lagt in rätt regnr. Bilen står på mig men borde ju inte spela någon roll men känns som det ända tänkbara fel vi gjort.
Överklagade före betalning av bot men fick svaret att det inte funnits någon godkänd biljett vid tillfället trots att vi bevisat att vi hade en godkänd biljett via appen. Att bevisa något i ”efterhand” som de kallade det var inte skäl nog för avskrivning.
Bara att betala och knyta näven i fickan. Vad mer kan man göra. Hoppas de på EasyPark bjuder sina anställda på tårta nu när de drivit in både p avgift och bot.
Nä, jag är inte bitter 😅