** Äntligen en till video om MSO SLR.
** Men denna ser inte alls ut som de andra MSO uppdaterade SLR som vi har sett tidigare.
** Den färgen är snygg på SL.. Men här.. hmm.. vet inte.
** Konstigt att han med 6 st SLR inte har en MSO SLR.
** Detta var verkligen en drömbil ända sen Vision SLR konceptet 1999.
** Då när jag skulle köpa en, vilket jag absolut ångrar i efterhand att jag varken köpte en SLR eller en SLS… Då insåg jag som först att SLR McLaren är mer McLaren än Mercedes, det som är Mercedes är på bilen är den plastiga inredningen och den plastiga stjärnan i fronten.
** Detta är en väldigt speciell bil.
** Jag tycker att det är jättekul att McLaren / MSO uppgraderar dessa bilar efter så många år, och detta gjorde dem innan SLR blev hypad helt plötsligt igen för något år sedan bara.
** Den är inte alls så svårkörd som folk ville påstå förr.
Ja det är en speciell bil att köra, det känns absolut mer som en muskelbil än som en sportbil, speciellt jämfört med Carrera GT och Pagani Zonda.
Men denna är nog utan tvekan den som är lättast att köra till vardags, men svårast at köra snabbt på gränsen.
MEN! Glöm ALDRIG att SLR är/var PRECIS lika snabb på alla sätt och vis i alla segment som Porsche Carrera GT som var en ”LeMans-bil som blev byggd för gata istället”.
Och SLR var ”bara” ett skrytbygge från McLaren som Mercedes ville sätta sitt namn på.
** Jag har för mig att SLR kostade cirka 4,5 miljoner kronor ny.
Vi hade 3 st till salu i Sverige i många år för cirka 1,5 miljoner kronor (+/- några hundra tusen)
Den jag skulle köpa skambuda jag 1,1 miljoner på, och de tog mitt bud.
Problemet var bara att nya bromsar och en service skulle kosta mer än halva priset på bilen.
Sen helt plötsligt så HOPPADE de till 4,5 miljoner kronor igen!
Från strax över miljonen, och det var inte så att de steg bitvis, utan helt plötsligt så kostade de lika mycket som nya, och idag
** Jag har en egen tag för SLR
https://www.sirpierre.se/tag/slr
** Ja Zonda priserna är helt overkliga nu..
Om man hade lyckan att vara rik för 15 år sedan och man shoppade en massa dyra bilar och klockor, och har dem kvar än idag, så kan man sälja dem och bli MYCKET rik idag.
** Fälgarna var tråkiga, men de passade ändå.
** Snygg kolfiberläpp
** De Turbinfälgarna var ett tag världens mest kopierade fälgar, folk satte dem på allt möjligt.
I vissa fall så var det snyggt.
** Åh vad härligt att de har uppdaterat inredningen!
** Priset är 1,54 miljoner kronor, jag är inte alls förvånad.
Och då är detta utan McLaren stylingen, ja förutom ”Aero” paketet som denna har.
** Jag hade nog klarat mig utan ny lack för 660 000 kronor…
** Detta är också en Front-Mittmotor.
** Jepp, den 5-stegade lådan är absolut bäst! Det har jag sagt sedan 1996!
** Det där är en Batmobil om något.
** Åh ljudet..
** Den kompressorn kräver (om jag minns rätt) cirka 150 hk (154 hk vill jag minnas) för att börja snurra och ladda.
** Jaja den växellådan är inte bäst om du vill växla manuellt.. Då får du växla 2000 rpm innan du vill att den ska byta växel, men den lådan är STARK! Det är den stora fördelen.
** Ja inredningen är verkligen inte perfekt och genomtänkt..
** Gamla Mercedes ESP var riktigt bra, det var först när CLK 63 Black Series kom som den blev för känslig.
** Okej, färgen var rätt snygg.