** Tråkigt nog så ser den ännu tråkigare ut än den förra, och den ser inte ens ny ut.
** Exakt detta sa Mercedes för många år sedan att de inte skulle göra.
De skulle inte öka siffrorna bara för att visa att bilen var dyrare, De sa något i stil med ”För då hade vi ju snabbt hamnat vid S 1000 osv”, just därför var det många tuners som använde sig av S (SEL) 1000 för att visa att de var mycket lyxigare än en vanlig Mercedes S-Klass.
Mercedes skulle hålla sina ”version-namn” efter hur stor motorn är, så enkelt är det.
Ja jag kunde hålla med om att de kunde behålla 65 och 600 bara för att visa att det är toppmodellen även om motorn inte var 6/6,5 liter stor.
Men så som det är idag… det är bara kaos..
Som tur är så har denna bilen en 6 liters V12a med DubbelTurbo, som en 600 eller 65a ska ha.
Men det där med 680…. Jag hade kunnat förstå det om det var en hybrid, så som Lexus gjorde med LS 600..
Men där finns ingen mening med att denna bilen ska heta 680.
** Utöver det så är det ju givetvis garanterat en supertrevlig bil.
Ja tråkigt att den är så ”digital” där framme, men denna bilen är ändå byggd med fokus på baksätet, och där sitter jag gärna.
** Skrivbordet i min LS 600h L var myyyycket lyxigare.
** Jag är inte jätteimponerad faktiskt….
** Denna bilen kommer inte att åldras bra..
Och INGET i bilen ser ut att vara byggt för att hålla länge / Mycket slitage… KANSKE glasen, men thats it.
2022 Mercedes MAYBACH S Class V12 – NEW S680 FULL Review Drive Interior Exterior
** VAAAAARFÖR envisas Mercedes med att ha rött på sina första PR bilar!? Alltid!
En stor bil ska inte vara röd!
** Båda dessa biljournalister är små, men ja detta ser ut att vara en stor bil.