** Jag har alltid velat bygga en Kitcar själv.
Börja / lära sig på en Super 7 och sen när man är expert och rik så bygger man en AC Cobra..
Men men, jag har ännu ingen egen verkstad, vilket är det första du behöver.
MEN! Min #350ZRS är utan tvekan mer byggd och mer jobb bakom än en Kitcar, och den är byggd lite överallt haha, #Ghettomeck.
OBS! UTAN Manualer!
** För oss i Sverige så är där en stor nackdel och en stor fördel med Kitcars.
Ett ”hemmabygge” som inte är serieproducerat och krocktestat får max ha 200 hk per 1 ton.
Det är inte kul.
MEN! Om du bygger en AC Cobra eller något annat gammalt så ”tidsenligt” som möjligt så kan du få din Kitcar registrerad som en bil av 1965 årsmodell (för att ta ett exempel).
Vilket betyder att din Cobra är skattebefriad och besiktningsbefriad efter slutbesiktningen när du har byggt klart bilen…
Så… Billig bil att äga.. Entusiastförsäkring på det… Och möjligheten för att ha mer än 200 hk per ton öppnar ju sig…
Detta är den enda anledningen till att inte köpa en fabrikstillverkad Kitcar (ja ni fattar vad jag menar, t.e.x en Importerad Factory 5 som helt och hållet innehåller moderna delar ifrån en toppmodern Ford Mustang.
Den bilen kommer att bli registrerad efter året då den blev färdigbyggd i USA. (eller såldes för första gången och registrerades)