How spark plugs work and what they can tell you about your engine | DIY

** Ändå sen min KleeMann CLK så har jag kört med ”platina” tändstift.

Under de första åren med min 350Z så använde jag  GReddy tändstift, fram tills 2008-2009, tills jag förstod att deras ”egna GReddy Iridium” tändstift mer eller mindre är NGK Iridium, de ”kallare” stiften som de kallas.

Ja de ska också precis som ”platina” stift hålla perfekt gnista varje gång i 25 000 mil osv osv, men jag har bytt dem ändå vid varje service.

Nu fick jag tipset att köpa koppar-stift eftersom jag ändå byter så ofta.

Rådet jag fick att använda till min #350ZRS var NGK 3672 eller LFR6A11 (tydligen samma stift bara med två olika namn?), och så ska man knacka ner dem till 0.6 mm..

Vad tror ni om det? Eller ska jag fortsätta med Iridium stiften?
Jag ska beställa stift så snart som möjligt.

 

** Jag TROR att jag fortfarande inte har testat dem tändstift med 4 huvud eller hur de nu såg ut, finns de ens fortfarande?

 

(Visited 17 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x