När jag var i Stockholm senast för att kolla på / sälja / Köpa klockor så sov jag över på Hotel Birger Jarl i Stockholm istället för på atsix som vanligt, bara för att jag fick rådet om att det låg närmre de ställen som jag skulle till under dagarna.
Väl på plats så tänkte jag byta direkt till atsix ändå för att jag förstod att det skiljde bara några minuter extra därifrån ändå.
Och det skulle jag verkligen ha gjort..
Jag minns inte om jag skrev ett blogginlägg om mitt hemska besök på Hotel Birger Jarl Stockholm, men här är min review som jag skrev på Google och Tripadvisor.
Centralt men dåligt städat
Jag förstår inte alls hur detta hotell kan vara 4 stjärnigt.
Det första rummet hade små svarta hårstrån överallt, vilket jag först inte orkade bry mig om för att jag bara ville sova, men När jag såg ett långt svart hårstrå i sängen så fick det vara nog (Jag har rakat skalle själv), jag ringde ner till receptionen för att be dem bädda rent, men killen i receptionen var ensam på hotellet så han erbjöd mig ett uppgraderat rum istället, det lät ju bra, även om jag fick packa ner alla mina saker igen.
Det nya ”uppgraderade” rummet var mindre, äldre, hade ett mindre modernt badrum, termostat och ja rent allmänt var allt äldre, men det jobbigaste var en tjutande ventilation, tills jag la mig i sängen och såg en Blodfläck…
Jag orkade inte byta rum igen så jag la mig ändå på andra sidan och FÖRSÖKTE sova, vilket inte gick eftersom det kliade på hela kroppen när jag låg i sängen, jag misstänkte starkt tvättmedel eller något tills jag vaknade på morgonen och såg utslag på hela kroppen, så någon slags ohyra var det i sängen, det var absolut utslag efter insekter.
Jag kommer absolut inte att ta in på det hotellet fler gånger.
Enda positiva var att det ligger centralt och alla i personalen var väldigt trevliga.
Trots detta extremt dåliga hotellbesök så gav jag dem två stjärnor just för att de flesta ur personalen var väldigt trevliga.
Efter mitt inlägg på Tripadvisor så får jag detta svaret
Karin Säflund, Annan på Hotel Birger Jarl, svarade på det här omdömetSvarade 19 december 2020
Hej Pierre,
Tack för att du tog dig tid med att skriva ditt omdömme av din vistelse hos oss.
Vill först tacka för din repons till mina kollegor som var på plats. Vi strävar alltid efter att ge den bästa upplevelsen för gästen och finns det något vi kan bli bättre på är vi redo och villiga att förändra och förbättra.Ta kontakt med oss igen för en chans att välkomna dig tillbaka och rätta till där det gick fel.
Jag önskar dig en God Jul och Gott nytt år.
Ha en fin helg!
Vänliga hälsningar
Karin
Ja men det var ju ändå bra, då bryr de sig.
Jag kan absolut tänka mig att ge dem en ny chans om de bjuder på två nya nätter.
Jag är inte alls lika nitiskt kritisk som jag var förr.
Så jag mailade Karin direkt.
29 December
Hej Karin
God fortsättning.
Mitt namn är Pierre, jag kommenterade angående mitt missnöje med städningen senast jag besökte er på Tripadvisor under namnet SirPierreSE.
Ni skrev att jag skulle kontakta er angående att rätta till där det blev fel, vilket gjorde mig nyfiken om hur ni hade tänkt er det =)
Mvh Pierre
Ett par veckor går utan svar så jag skriver igen.
12 Januari
Hej
Jag fick aldrig något svar här.
Ytterligare någon vecka senare så får jag svar.
21 Januari
God kväll Pierre,
Vill först be om ursäkt för sent svar. Har inte varit i arbete på senaste tiden.
Jag vill åter igen tacka dig för din återkoppling och att du vill ge oss en chans att göra din vistelse bättre och trevligare.
Att vår standard på rummet inte var tillräcklig och du fann hårstrån och blodfläckar på sängen är för även oss oacceptabelt.Jag vill erbjuda dig att återkomma till oss för en ny vistelse där vi ser till att vi får visa upp oss på den bättre sidan.
Har du funderingar att besöka Stockholm igen? Finns det redan en planerad resa hit?
Får vi chansen att välkomna dig igen vill jag att du kontaktar oss direkt vid bokning och vi gör en kompensation i pris och rum. Vi vill vara fläckfri i jämförelse med tidigare vistelsen.
Med vänliga hälsningar / Best Regards,
Karin Blext
Shiftleader Receptionen / Front Desk Supervisor
Ja men det lät ju väldans bra faktiskt.
Jag kan till och med tänka mig att åka upp till Stockholm igen ENBART för att ge dem en ny chans, och varför inte passa på att blogga om det.
Så jag svarar direkt
Hej Karin
Tack för ditt svar.
Ja jag misstänkte att det var så =)Jag har ingen Stockholmsresa planerad just nu, men jag kommer absolut gärna upp igen med huvudsaken att besöka er igen och ge det en ny chans.
Sen självklart så ska jag bara hitta någon annan anledning att passa på att åka upp till.Vill ni passa på att göra något bra av det så bloggar jag gärna om er finaste svit.
https://www.sirpierre.se/
https://www.instagram.com/sirpierre.se/
Mvh Pierre
Nästan två månader går förbi utan att jag får något svar…
Så jag mailar dem igen..
11 Mars
Hej Karin
Fick du mitt mail den 23 Januari?
Mvh Pierre
Och resten av mailen är från idag.
Hej,
Jag såg den när du skickade och gav den vidare till min kollega på jobbar på sales och som tar beslut vidare kring boende med pris för bloggare.
Jag skickade det på nytt och hoppas att hon har ett svar under dagen. Återkopplar till dig snarast!
Med vänliga hälsningar / Best Regards,
Karin Blext
Shiftleader Receptionen / Front Desk Supervisor
Jaså de har en specifik person som bestämmer pris kring bloggare, imponerande, mycket intressant detta.
Jag svarar bara med ett kort
Tack =)
Sen här så börjar det bli intressant.
Hej,
Jag har nu pratat med min kollega på Sales som förklarar att vi inte kan erbjuda dig en vistelse med specialpris med grund till din blogg där ditt syfte av bloggen inte når ut till önskad målgrupp.
Hör annars av dig om du funderar på att bo hos oss så kan jag se vad vi kan hitta för pris till dig.
Med vänliga hälsningar / Best Regards,
Karin Blext
Hmm..
Mitt syfte av bloggen?
Att underhålla folk och informera om vad som är bra eller dåligt?
Hej
Det var ju konstigt.
Så män och kvinnor mellan 18-44 är inte er målgrupp?Men då vet jag.
Tack för svar till sist iallafall.Bara för att jag är nyfiken, vad för målgrupp önskar ni ha gäster ifrån då?
Jag trodde att betalande gäster var önskat oavsett målgrupp.
Men nej, då var det plötsligt inte bloggen det var fel på, utan mitt Instagramkonto.
Hej,
Min kollega tog informationen från framför allt ditt instagramkonto som inte följer de kriterier för att säkerställa att det blir rätt marknadskanal och därav gjorde bedömning att ge dig ett pris som bloggare får inte var aktuellt. Hur som helst om det gäller blogg eller en vanlig vistelse kan jag se vilket pris du kan få för en period som skulle vara av intresse för dig.
Med vänliga hälsningar / Best Regards,
Karin Blext
Hmm…
Att feminazi klagar på min min blogg bara för att det står att den är riktad åt män, trots att NÄSTAN 50% av mina läsare är kvinnor, det är jag fullt medveten om.
Men att de skulle klaga på mitt Instagramkonto, det trodde jag verkligen inte..
Och visst, det är sak samma om de vill kompensera för att jag fick ligga i smutsiga sängar med svarta hårstrån, blodfläckar och hudätande djur, eller om de vill ge mig ett gratis besök för att jag är bloggare.
Men att de nu diskriminerar min blogg trots att de mycket tydligt har specialpriser och erbjudanden för bloggare allmänt..
Då är det verkligen illa!
Hej
Mitt instagramkonto med över 40 000 följare där jag visar upp mode och lyxartiklar, okej 😉
Tur att det finns andra som uppskattar social marknadsföring och inte diskriminerar.
Sen efter det så har jag inte fått något mer svar.
Så nej, jag kommer inte att lägga en krona till hos Hotel Birger Jarl Stockholm