Det ser ut som om där är en lösning på gång, enbart tack vare en kille som är den enda som har brytt sig om allt detta.
Men ännu så är inget löst och jag är fortfarande irriterad!
Men dagens svar är nog ännu mer intressant än de jag har fått tidigare.
Jag fick rådet av ”Hallå Konsument” att maila istället för att ringa, vilket jag själv vet är det bästa, problemet när man mailar är att man får svar på en fråga utav 10 och ett svar per dygn.
Men såhär skrev jag till Webhallen igår.
Hej igen
Nu har jag pratat med ”Hallå Konsument” som sa följande.
Webhallen ska stå för precis allt som har med retur att göra.
En retur kräver inget original emballage
Jag ska absolut kunna nyttja min ångerrätt för att detta med reparation har tagit orimligt lång tid samt att detta har varit en stor olägenhet för mig att jag har varit utan TV i alla dessa veckor och har fått lägga flera timmar i telefon på att ringa runt mellan dessa 3 olika parter som bara skyller ifrån varandra.
Jag ska kunna ringa en budfirma som kommer hem till mig med emballage och sen tar TVn med sig, jag ska inte behöva använda Webhallens retursedel eller original emballage som sagt.
Jag ska inte ha några kostnader alls med retur av TVn.Jag har all rätt att häva köpet efter dessa 30 dagar just pga allt besvär och eftersom TVn inte har blivit reparerad inom skälig tid.
Jag kräver att ni löser detta så fort som möjligt.
https://www.sirpierre.se/2021/
01/dalig-service-webhallen- philips-letmerepair.html
Hej igen,
Dessvärre så har inte Hallå Konsument jätte mycket att säga till om i dessa fall, vi följer givetvis ARN och vad dom säger dock så om du önskar ta ditt ärende dit går det bra att göra så här : https://www.arn.se/
Annars så är det att skicka produkten på service som gäller enligt våra garantivillkor som du kan läsa mer om här : https://www.webhallen.com/
Allt gott.
Hej Pierre,
Tack för att du kontaktar Philips.
Vi har eskalerat ditt ärende : 01919044 och fått svar att LMR kommer att reparera din tv.
Vi förstår din frustration för att detta kommer att ta extra tid men det är inget som vi kan ändra.
Ditt referensnummer är : 02024238
Är det något mer du undrar är du välkommen att svara detta mejl med det nya referensnummret 02024238
Hej igen
Och jag har varit i telefonkö hos er sedan era servicetekniker lämnade mig. Jag MÅSTE få ett svar när jag har min TV lagad eftersom ni har dragit ut på tiden så länge att jag inte längre kan lämna tillbaka den till Webhallen och få mina pengar tillbaka för att köpa en annan TV. Hur tänker ni lösa detta??
Hej,
Vi har precis fått besked att reservdelar inte finns att tillgå, så Philips skulle behöva göra en annan lösning. Kan vi få kvittokopia?
Så, det är tydligt att dessa 3 parter inte alls har kontakt med varandra.
Men som sagt, det verkar som om där är en lösning på gång, och detta ENBART för att mitt blogginlägg nådde till Philips huvudkontor i Polen.
De ringde mig igår men jag trodde att det var ännu ett skumt utländskt nummer i mängden som ringer mig dagligen så jag svarade inte.
All denna tid utan TV, all denna frustation, alla dessa timmar i telefon osv osv, Jag SKA ha kompensation för detta! Även om de ger mig pengarna tillbaka och hämtar TV av mig!
Löste det sig för dig? Har lyckats köpa EXAKT likadan TV från Webhallen och de vägrar hjälpa mig med reklamationen.
Efter bokstavligen månader av bråkade, flera dagar i telefon sammanlagt, så fick jag till sist pengarna tillbaka enbart tack vare LMR.
Men jag köpte den på REA, och jag anser att de borde gett mig en likvärdig TV, men det vägra dem.
Har skickat ett ärende till ARN ang Webhallen samt tagit beslut om att ingen ny utvecklare som börjar i mitt team kommer köpa något via Webhallen.
Är flera på företaget som haft liknande negativa upplevelser med just Webhallen och reklamationer.
Webhallen gör verkligen bort sig när de skapar så mycket badwill över reklamationer. Webhallen fattar inte själva att den enda kostnaden de har är kundvården.
Får se vad LMR kommer fram till – vår tv har nu börjar stänga av sig. Ambilighten är död, bilden är bra.
Aldrig mer Webhallen, möjligen Philips beroende på hur det går den kommande tiden.
Bra, det borde jag med gjort, men sist jag kontaktade ARN så fick jag svaret att det var för mycket för dem.
Philips sket i mig helt.