Best Windshield Wiper Blade after 1 Year of UV? Bosch Icon vs Rain-X, PIAA, Trico, Valeo, AERO

 

** Förr så köpte jag alltid de dyraste torkarbladen som gick att få tag på, oftast på märkes-bilfirmorna.
Men nu gör jag det bara på de bilarna som jag aldrig kör med i regn, som på min SL så köpte jag ett (där sitter bara ett stort) svindyrt OEM Mercedes torkarblad via Autoropa, svindyrt!

Och på mina brukisbilar så köper jag torkarblad ifrån Biltema numera.
Och det är inte pga den anledningen som ni tror, ja de är billiga, men bra, äh, de duger.

Varför jag köper billiga torkarblad till mina bruksbilar är för att jag får ju fågelskit på bilarna VARJE DAG!
Och det har hänt mig MÅNGA gånger att de har lyckats skita mitt på mina helt nya torkarblad, och fågelbajs är så frätande att det fräter bort gummit!

Så efter ett par sådana dyra läxor så byter jag hellre billiga torkarblad flera gånger om året.
Speciellt på vintern när man är lite för lat för att skrapa rutan, och man kör på med spolarvätska och torkarblad istället (det dödar dina torkarblad snabbt) så behöver man nog byta torkarblad 3 gånger per vinter.

MEN! De flesta bilar jag har/har haft kräver speciella torkarblad, som inte finns på Biltema.

** Förr när man köpte ”universal” torkarblad på Bensinmacken så köpte man dem i par, och de flesta bilar har två olika längder på de främre torkarbladen, så man hade alltid två torkarblad över, som absolut inte fanns kvar tills nästa gång det var dags att byta.

** Det har hänt många gånger i mitt liv att jag har fått hjälpa andra (oftast tjejer) med att montera torkarblad.
Oftast så har de köpt dem själva, onödigt dyrt på någon bensinmack, och förväntat sig få hjälp med att montera dem där, vilket man kunde då förr.
Men istället har de fått vända sig till mig.

Och VARJE gång jag har hjälpt någon annan med att byta torkarblad så har deras gamla varit så dåliga att de inte ans har suttit ihop! Gummit har bara hängt löst!

** Som jag säger ofta, en ren framruta är ett måste för mig och livsviktigt för alla.
Se alltid till att ha en ren ruta, bra torkarblad och spolarvätska i tanken.

 

** Jag har ett par bilar där spolarmunstyckena sitter i torkarbladen, istället för på huven, ibland tycker jag att det är bra, ibland inte..
Det hade inte skadat att ha både och..
Jag kommer ju ändå stänka ner bilen totalt.

(Visited 132 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x