** Ja det är absolut den bästa S-Klass någonsin.
** Men, En Lexus LS430 och till och med en UCF21 LS400 är modernare, bättre kvalitetsmässigt, billigare att äga osv osv, och ibland även snyggare.
Men en mer status-bil än en W140 är svårt att hitta.
Det är verkligen en maffig bil.
** Exakt, det absolut viktigaste med denna bilen är att de hade fri budget, bygg vad ni vill så bra det bara går oavsett vad det kostar.
Därför älskar jag 90-Tals Mercedes och framför allt S-Modellerna ( S / SL / CL)
** Utfällbart handtag till bagageluckan borde alla bilar ha.
** Dessa dubbelfönster är inte skottsäkra, inte så skottsäkra som folk vill påstå.
Det är dubbla glas för att stänga ute så mycket ljud som möjligt.
** ”Folk” slår med dörrarna som om det vore en 400 kilos dörr till en grotta som aldrig mer ska öppnas, även om det är softclose dörrar.
** Jag minns att man tyckte att detta var jättespeciellt att nackstöden gick att resa med knapp också, inte bara fälla.
** Till SL och säkert denna så finns det original Mercedes-mugghållare att köpa och ersätta där man hade kassettbanden vid armstödet.
Det var alltså ett tillbehör som de tog fram i efterhand.
De brukar gå för 750 dollar cirka..
** Facken under armstödet i dörrarna är mycket användbart.
C4 Corvette har också det, men mycket mindre.
** De flesta bilar idag har inte något Första-Hjälpen kitt, det är synd.
** Det där är en tidig årsmodell
** Ortopediska säten är inte ovanligt på de svensksålda.
Jag har nog aldrig kört en sån här S-Klass utan det.
** 90-Tals Mercedes ESP/ Antispinn fungerar riktigt bra.
** Jag verkligen älskar denna looken