Dålig Service : FT-86 SpeedFactory

Efter många om och men så tog jag tag i att lägga en order på en del GT86 delar ifrån FT86 Speedfactory, och eftersom jag ska serva bilen så snart som möjligt så tog jag den snabbaste och då den dyraste frakten.

Det jag har beställt är egentligen bara två kuddar, som jag tror är dåliga, som går att köpa på Wish, och K&N Oljefilter istället för vanliga filter.

Jag vet egentligen inte varför jag tog den absolut dyraste frakten, men så blev det iallafall.

Shipping & Handling $271.03

 

Jag la ordern för en vecka sedan.
Med tanke på att frakten kostade nästan 3 000 kronor så tänkte jag att sakerna skulle vara hemma idag.

Men det kom inget paket, så jag mailade dem och frågade efter ett trackingnummer, och då får jag detta svaret.

 

Hello Pierre, 

I am sorry for the delay, as we are currently out of stock on the TRD finisher that you have ordered.  Since you are an international customer, we hold the order until it can be shipped in full.  This will reduct shipping costs, as well as taxes. Once the order can be shipped in full, we will ship it with the requested method.  

I have reached out to our supplier in Japan, and will let you know what I hear back on an ETA.  

Regards,
David
Customer Service Representative

Varpå mitt svar då är

”Hi
Then it’s very meaningless for me to pay for express shipping.
I want to change my shipping, i want money back.
What do we do now? ”

Och sen har jag inte fått något svar på det.

Om de tror att jag ska betala 271+ dollar i frakt och vänta på att de ska få svar ifrån Japan, sakerna ska skickas från Japan till USA och sen till mig, så kan de glömma hela den ordern.

Så nu får vi se hur de tänker göra angående fraktkostanden.

UPDATE!

Detta blir ju bara ännu värre!

Jag fick detta svaret

Hello Pierre, 

I am showing the finisher will be available in the next week or so pending transportation. 

I checked the shipping rates for your shipment, and it seems that you underpaid by a few hundred dollars.  I am willing to honor the original shipping price, but will not be able to refund a difference, as the new rates are more expensive. 

 

De tycker alltså att jag skulle ha betalat 627.88 usd i frakt!!!!

 

”You got to be kidding me? 
I entered everything on the site and i paid the most expensive shippingcost and now you tell me i paid A COUPLE of hundreds dollars to little??”

 

Hey Pierre, 

Shipping rates change due to current costs.  Since the order was placed the rates have gone up significantly, as you can see from the previous screenshot.  I will leave your order as is, and we will get it shipped once the out of stock item becomes available. 

A tracking email will be sent once the shipping label is scanned at the hub. 

Regards,
David
Customer Service Representative

 

 

Så priserna dubblades helt plötsligt från det att jag la min order och till det att jag mailade och undrade vart mina saker tar vägen, och på något sätt så är de snälla för att de låter mig betala det redan dyra priset som jag betalade när jag la ordern…

Vilken idioti!
Jag kommer inte att beställa av dem fler gånger.

 

 

UPDATE

Jag mailade dem för 5 dagar sedan för att jag ville lägga till ett Coupefilter på min order, och de har inte svarat mig ännu.

Mycket mycket dåligt.

 

UPDATE

Som vanligt så svarar de MAX en gång i veckan!
Så jävla dåligt skött!
Hur fan kan ett företag fungera så?!
Har de EN person som svarar på mail?? Och om inte han är där så svarar ingen på mail??

Nu är sakerna snart här iallafall.

 

(Visited 288 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x