** Jag gillar dessa, bara synd att de tog bort baklamporna från 3200 GT, endast pga amerikanarna.
** Växellådan är lite skum i dessa, 1-3 sitter tajt, 4an normalt, 5an är långt bort och sen är 6an kort igen… Lite skumt, men man vänjer sig antar jag.
** För min smak så tycker jag att man sitter liiite högt, där är mycket elektronik i storlarna, så du sitter som i en lyxbil, men jag skulle vilja ha en lite sportigare position.
** Jag gillar dessa, men dessa bilar är ett perfekt exempel på när man försöker vara både sportig och lyxig, men inte riktigt lyckas med något av det.
Men som en stilig GT vagn så absolut.
** Det är absolut en av de snyggaste motorerna med de ikoniska magrutorna.
(Visited 39 times, 1 visits today)
Dina åsikter om bilen är mer intressant än hela Dougs video 😉
Är 3200 och 4200 samma skräp som quattroporte eller är det bättre kvalité på dom?
Hehe det håller jag helt med om.
Nej QP är faktistk ett undantag.
Visst, Italienska bilar har alltid varit dåliga, fram tills kanske Ferrari 458.
Men just QP är extremt dålig.
Så både 3200 och 4200 är relativt bra.
4200 är riktigt trevlig faktiskt, det är bara att den är inte lika snygg som 3200, och 3200 är lite speciell att köra för att det är en V8a med Turbo, som ÄNDÅ har Turbolagg, vilket borde vara omljligt på en så stor motor med så lite effekt.
Men det gör den speciell att köra, och jag ser det bara som positivt.
4200 är som att köra vilken V8 som helst.
Ska man ha någon av dessa modeller så är GranSport den absolut trevligaste, jag vet inte hur de skiljer sig ifrån idag som begagnade, men jag tror ändå att de är värda prisskillnaden.
GranSport låter mycket bättre, har liiite mer hk, men den bilen är mer Ferrari än de tidigare med både en Ferrari konstruerad motor och växellåda, torrsump och allt.
Och eftersom bilarna står rätt instabilt där mellan lyx och sport så tycker jag att de är mycket trevligare när de väger över lite mer till Sport sidan.
Allt är sportigare i GranSport, insida, undersida, utsida.
GranSport kom 2005 tror jag och är lite snyggare med ett kjolpaket.
Men det såldes färre av dem, GranSport sågs som ett försök till att få sålt fler karosser av en gammal bil bara, och sen som vanligt många år senare så gissar jag på att folk har insett att GranSport är den man ska ha.
Så jag har ingen koll på prisskillnaderna idag.
Italienska bilar har alltid lockat mig, men har aldrig ägt någon. Det känns som 3200 eller en 4200 kan vara med på min lista 🙂
Ja med det köpargumentet så är det inget dåligt val alls faktiskt.
Lite billig plast/gummiyta på knapparna och så, så det är svårt att vara petig med en sådan bil, men det är absolut en Italiensk bil på både gott och ont.
Provkör en om du kan, du kommer nog att gilla dem.
De är inte så hemskt dyra i servicekostnader som man kan tro, och billigare att försäkra än många andra bilar med liknande effekt.
Det kan jag leva med 🙂 Ljudet och dom där snygga bakljusen på 3200 väger över.