** Den nya 911an har absolut vuxit på mig, tack vare alla provkörningar.
Den är absolut tillräckligt snabb, den är riktigt snygg (i rätt färg) och verkar ROLIG att köra, man kan drifta och busa med den.
Så jag ser inte den bara som en klumpig Panamera Coupe´ längre.
** Men jag skulle aldrig köpa en vanlig 911.
För mig så måste det vara någon extra bokstav där bak.
** Att det är så mycket vägljud in i bilen trodde jag verkligen inte, det är ju en GT bil.
** Det första jag hade gjort hade varit att byta till ett annat avgassystem utan de tunga kattarna.
** Jag väljer en GT4 före en vanlig 911 närsomhelst oavsett hur jag ska använda bilen.
** Ja det är rätt skönt med ett fejk-baksäte att lägga väskan och jackan på.
I några av mina bilar så är det ju bara totalt stopp efter stolarna, man får inte ens plats med en vattenflaska mellan stolarna eller ens tvinga in en tröja bakom stolen.
** den nya 911 992 finns varken som Targa eller GTS (de säljer fortfarande dem i 991 utförande??) så OM jag skulle välja en ny 911 idag så är det en sån här Carrera S, inte 4S.
Och med mitt val av utrustning, komfortstolar istället för sportstolar, glas-sollucka istället för kolfibertak osv osv (OBS! EJ fullutrustad) så hamnar priset på 2 077 600 kr..
Det är alltså tillval för 907 600 kr…
Åter igen, den är INTE fullutrustad, det är inte de dyraste tillvalen, och jag orkade inte ens gå igenom allt som hade med interiören att göra..
Galet..
** Man blir fortfarande förvånad över de tokiga priser de har på sina tillval..
Fodral till instruktionsboken i läder = 4 000 kr……