Ett litet enkelt klipp med hur ljudet har förändrats sen jag har modiferat bilen.
Till min stora förvåning så är bilen mycket tystare vid uppstart och när man kör på låga varv.
Men sen så låter den otroligt gott när man varvar till lite eller varvar ut motorn!
Och när man segdrar 😉
Ja den låter perfekt helt enkelt, vilket jag inte lyckas få med via min iPhone.
Och till de som undrar, ja den ”pop & bang” ibland, när den gör det av äkta och naturliga skäl.
** Jag sa fel där, om jag ska vara riktigt rätt så är det steg 2+ jag har, inte steg 2.
Det är rätt stor skillnad där eftersom steg 2 är med katalysator, och steg 2+ är utan katalysator.
Min Garaget-profil om bilen har ni här
https://www.garaget.org/?car=413997
Och sen så har jag uppdaterat mitt första inlägg om bilen med en komplett speclista.
#MoreShopping : Årets Vinterbil 2018/2019 = Toyota GT86 / #RocketBunny86
** Så det enda jag har kvar att byta när det kommer till avgassystemet är ”mid-pipe”.
Men jag vill nog ändå ha en katalysator kvar på bilen, och sen så har Mid-pipen en sån här ”ljud-dödare”..
Och jag tror att den gör rätt så mycket nytta när det kommer till att hindra avgassljud från att sprida sig in i coupen direkt underifrån..
Jag vet inte..
** Jag ångrar lite att jag inte spelade in ljudet med ”hårdvarorna” utbytta men innan jag programmerade in 2+ Tune.
Och givetvis så kan jag radera den närsomhelst och återställa till original tune, men det orkar jag inte =)