** För det första så håller de kvar vid sina modeller för länge.
370Z är idag 11 år gammal, och är fortfarade alldeles för dyr, och ingen köper dem, ändå så sälje Nissan den modellen fortfarande, och vi har väntat på en ny Z modell i minst 5 år.
R35 GT-R är absolut grym än idag.
Men bilen har stannat i utvecklingen efter cirka 2013 om man ska vara kräsen och gnällig.
Och har istället bara blivit dyrare och dyrare för varje år.
Bilen är 13 år gammal och säljs fortfarande..
När den var ny 2007 så kostade bilen 724 000 kr, vilket ABSOLUT var tidernas kap!
Att inte fler köpte dem då förvånar mig.
Det superlockande priset var också anledningen till att det inte såldes några 370Z.
Idag börjar en GT-R på 1 027 900 kr för en basic, och en Nismo börjar på nästan det dubbla.
Topp-Nismo modellen kostar väl närmare 2,2 miljoner kronor.
Och ser fortfarande ut som en stylad 2007 GT-R.
En Nissan sportbil skulle vara ett billigare alternativ till Porsche och Corvette, gärna lättare också.
Idag är det tvärtom.
Idag är det åter igen Corvette som är den mest prisvärda sportbilen allmänt, speciellt när det kommer till prestanda och utseende.
** Nästa problem är ju utan tvekan alla de MÅNGA kvalitetsproblemen de har haft på ALLA modeller.
ALLA Nissan modeller har typiska problem som nästan alla bilar av den modellen har, och det är olika typiska fel på alla bilar.
** Jag ser absolut fram emot en ny Z modell.
Jag tror att nästa Za kommer att vara lite mer back på basic som ursprungsmodellen 240Z, som Toyota GT86 helt enkelt.
Liten, lätt, rolig, lagom snabb, och billig att äga.
** Den där liraren Carlos är till och med på rymmen nu =)
** De skulle ja släppt fler modeller med GT-R motorn, som Juke GT-R som alla älskade (och vissa få fick Nissan till att bygga ett par st ändå)
Dom borde skrota Nissan och byta tillbaka till Datsun och börja med enkla lätta bilar igen med körglädje.
Kommer än idag ihåg när jag provkörde Primera GT första gången.
Blev ingen GT men några år senare så köpte jag en SLX som andra bil.
Och gud vilken grym väghållning den hade original.
Ja det snackades ju om det rätt länge, att ha Datsun som märket för bilarna som riktas åt de yngre, sen blev det Scion istället, och sen så las det ner.
Man upphör aldrig att förvånas över alla dessa konstiga ideer som företagsledningar fattar.
Dom hade ju en färdig slam dunk klar där med att väcka Datsun igen.
Men Scion liksom hur fan tänkte dom där?
Men så blir det när det sitter massa folk utan genuint bilintresse i en biltillverkares ledning.
Jepp, han den där som nu är efterlyst har jag aldrig gillat.
De tyckte att ungdomarna ville ha nytt och eget istället för retro och nostalgiskt.