Den senaste tiden så har jag shoppat väldigt mycket.
Yeah yeah, det gör jag alltid.
Men nu har jag gått tillbaka till att shoppa en massa om nätterna då jag inte kan sova, och sen så glömmer jag bort vad jag har köpt, och jag orkar inte ens gå igenom min inbox.
Så det betyder att kontrollfreaket Pierre inte ens lägger till mina paket i mina 4 appar som jag har just för att spåra paket..
Bara just nu så har jag minst 35-40 paket på väg hem till mig, och jag har kanske lagt till 10-12 i min ena app…
Så pågrund av min egna slarvighet så kontaktade jag 5 företag häromdagen för att fråga vart mina paket tar vägen!
Och det gick inte särskilt bra..
Det ena företaget väntade på svar ifrån mig.
Så det var mitt fel.
Det enda företaget mailade jag 3-4 gånger och ringde två gånger, utan att få svar.
Så jag var säker på att jag hade blivit blåst.
Men det blev jag nog inte, det jag beställde hann tydligen sälja slut, och de kompenserade mig rätt bra.
Sen blir det rätt mycket värre..
Jag ska försöka hålla mig kortfattat.
Den 14 April så mailade jag Belkin angående två rätt nya kablar som redan glappade.
I vanliga fall så skickar jag en bild på kablarna sönderklippta, och så skickar de nya.
Men denna gången så var det mer brådskande eftersom den ena kabeln var min långa kabel som jag använder i sängen.
Så jag mailar dem först för att uppmärksamma dem om detta, förbereda dem.
Jag säger till dem att det är väldigt bråttom med dessa kablar, så jag vill först sätta igång ärendet innan jag klipper mina kablar.
Jag får svar direkt, jag klipper kablarna och skickar bild bla bla bla.
En MÅNAD senare så får jag EN kabel, den korta..
Så jag mailar dem igen, och säger att nu fick jag köpa en ny 3 meters kabel i butik, så jag vill att de kompenserar mig med två kablar.
Då frågar de mig om jag har kvitto på den andra kabeln..
En kabel som DE skickade till mig, också på garanti, i höstas.
1 Maj så skickar de en ny kabel till mig.
6 Maj så får jag hem ett paket med ännu en kort kabel…
Så jag mailar dem igen.
De ber mig skicka tillbaka denna kabeln, och sen skickar de den rätta till mig..
Jag tycker då givetvis att det är mycket lättare om jag bara betalar för denna kabeln ex frakt, och så skickar de min långa kabel på garanti, som de skulle ha gjort från början.
Nej det gick ju absolut inte..
Så jag skickar tillbaka kabeln till dem.
Nu har det gått riktigt lång tid, och jag är irriterad.
Så jag kontaktar dem, och de säger att de inte har fått kabeln.
Vafan snackar de om!
Som sagt, nu har jag inte brytt mig om att lägga till detta paket i någon spårnings-app, så jag har ju ingen koll.
Jag går till ICA där jag skickade paketet, de hittar nummer till mig osv, men de har ingen info alls om paketet.
Så min tanke är att de har glömt att skicka iväg det.
Men de säger att det absolut inte är så, och att jag ska ringa Post Nord för att de kan se mer än vad de på ICA eller jag själv kan..
Okej..
Efter 40 minuter i telefonkö så är slutsatsen att trots spårning, så har mitt skickade paket helt och hållit försvunnit den 17 Maj.
Okej…
Och som vanligt så säger då Post Nord att jag ska kontakta företaget som har beställt tjänsten, och de ska i sin tur Kontakta Post Nord och skicka in en anmälan.
Som inte leder till något alls.
När jag ändå har Post Nord i telefon så passar jag på att fråga om ett annat paket som jag antog hade fastnat i tullen.
Det försvann också i Sverige, den 17 Maj…
Så jag har alltså minst 2 st paket som har försvunnit samma datum..
Förstår inte Post Nord då att den föraren som har haft hand om mina paket den dagen är en tjuv!?
Det värsta är att det andra paketet är en Double Big Hornback Strap!
Det går bara att göra en sådan rem på en hel krokodil som är perfekt formad så att båda Hornbackarna får plats på en rem.
Såna remmar är DYRA och extremt sällsynta!!
Och han som har gjort remmen tror inte på mig, han säger att han kan se att paketet har ankommit till Sverige.
Sen skiter han i resten.
Belkin tror inte heller mig.
Deras svar löd såhär
Hi, Pierre,
This is Zeke from Belkin Customer Service.
Please be informed that we do not transact directly to courier in regard to the item that needs to be sent to us. Thus, we regret to inform you that per shipping department, replacement item won’t be shipped unless the incorrect item you got has been returned to our warehouse.
Furthermore, your case has been escalated to our higher management team for further investigation.
Thank you!
Så nej, de kommer inte att ringa Post Nord och de kommer inte att skicka min rätta kabel till mig.
Och sen så är jag nog rätt körd där hos dem när det kommer till garantier i framtiden.
Så Post Nord bara fortsätter att bli skandalöst sämre, och ingen gör något åt det!!!
POST NORD ÄR SVERIGES SÄMST SKÖTTA FÖRETAG!!!!!!!!!!!!!!
Usch låter jobbigt