Jag trodde att detta bara var ännu en ”edition” eller en Facelift av 488 GTB, men detta är en helt ny ersättare.
488 är ju bara 4 år gammal..
Men men, Ferrari har kunde som vill kasta pengar på dem, så varför inte.
Namnet ”F8 Tributo” betyder att Ferrari hyllar V8an..
Det är ungefär som om Corvette skulle döpa en modell till C8 Tribute.
Aja, vilket som, bilen är dyr, snabb, och snygg, och det är det enda viktiga.
3.9 liters V8a med Dubbelturbo som lämnar 720 hk och 770 Nm..
Det är faktistk väldigt mycket effekt..
Plus att bilen väger 40 kilo lättare än 488.
Bland annat genom att sätta en Lexan-ruta där bak istället för glas, och sen så säger Ferrari att det är en ”Tributo” till F40…
Varför har inte de tidigare modellerna haft Lexan-ruta bak??
Aerodynamiken är bättre, den gör 0-100 på 2,9 sekunder, och toppfarten är 340 KM/H!
Det är rätt galet!
Bilen är snygg, men det ser fortfarande ut som en Facelift med en annan huv typ..
Där är lite inspiration ifrån både Enzo och Huracan tycker jag.