Jepp, samma visa som vanligt då.
Mina Apple AirPods skickades igår, och skulle levereras express hem till mig.
Och paketet är säkert så litet att det får plats genom brevinkastet, men jag är iallafall hemma och väntar på ett par andra paket.
Runt 10 tiden så kollar jag mina SMS, vaknade till 8 SMS.
Och då ser jag detta
Jag har inte fått ett samtal, ingen har ringt på porttelefonen, ingen har ringt på dörren, eller knackat på dörren.
Så jag ringer till DHL direkt.
Jag ger mitt telefonnummer direkt, han bekräftar att det är det nummer de har.
”Så ingen har ringt dig?”
Nej
”Har ni portkod?”
Nej, och det vill chauförerna påstå varje gång, men här är ingen portkod.
”Vad konstigt, chaufören säger att han har varit där iallafall men kunde inte komma in så han la en lapp i brevlådan”
Neeej, Det är inte konstigt, det är dåligt, men såhär är det tyvärr VARJE gång, du kan säkert se där att jag har klagat på detta flera gånger tidigare
”Nej det kan jag inte se”
Och här är ingen lapp i brevlådan, det är det aldrig, för att om han påstår först att han inte kunde komma in pga portkod, vilket vi inte har, då kan han inte komma in för att lägga en lapp i min brevlåda
”Ja men jag ska anteckna detta direkt”
Ja men vad händer sen? jag har klagat om detta säkert 5 gånger bara det senaste halvåret, och jag blir aldrig återkopplad, och det är fortfarande samma dåliga service, vad står det i mina tidigare ärenden?
”Jag kan inte se det”
Okej, så om du knappar in mitt nummer så får du inte fram något alls?
”Nej”
Okej, så med andra ord så blir det inget av mina anmälningar.
Sen kollade jag min app för dagens leveranser, eftersom UPS är lika dåliga på att leverera paket.
Och där ser jag, väldigt irriterande, att DHL har skrivit att paketet väntar på att bli hämtat ”as reuested”
FEL!!!
Jag har inte bett om något annat än att få mitt paket leverat hem till min dörr, som alltid!
Så DHL, kontakta mig angående detta.
Jag är extremt trött på att det är såhär VARJE gång pga era lata chauförer!