Dålig Service : Anker

Jepp, ännu ett inlägg om Ankers dåliga service.

För ett tag sedan så köpte jag ett par Lightingkablar ifrån Anker just för att de har livstidsgaranti.

Dagens Vardagslyx

Kablarna var inte bra..
Anker var värdelösa på att svara på mail och på Facebook.
Jag klagade.

Dagens Paket : belkin MIXIT Metallic Lightning Kablar

Och fortsatte att köpa Belkin igen bara.

 

Den ena kabeln har inte använts så mycket, den har legat i min väska som en backup-kabel.
Men nu senaste tiden när den senaste av mina många iPhone XS MAX inte har velat synas i min datorn när jag kopplade in den, så testade jag en massa olika kablar, bland annat Anker Kabeln.
Och sen så har jag använt den vid datorn sedan dess.
Nu, 2-3 veckor senare, så glappar telefonen, och jag ser att stiften på kabeln är slitna, svarta..

Det är inte okej på en nästan helt ny kabel (oanvänd iallafall).
Så jag kontaktar Anker angående detta, livstidsgaranti ju.

Här är svaret de ger mig.

 

Thank you for contacting Anker Customer Service to let us know the issue.

I’m sorry to hear that your lightning cable was broken. However, please know we only provide warranty for orders purchased from AnkerDirect or one of our certified resellers(Amazon.com LLC. Walmart offline, Newegg, and Low’s).

Since your cable was purchased from webhallen, please help to contact this seller for more assistance. I’m sorry we have no access to help you on this matter. The following link to our warranty policy for your reference:

https://www.anker.com/warranty

In the future, we highly recommend that you purchase Anker products only through AnkerDirect on Amazon/eBay or certified Anker resellers. You can choose the option which is more convenient for you.

Sorry for the inconvenience again. Thank you for your time.

Celine

Ticket#63918809

Okej..
Så deras livstidsgaranti gäller bara om kabeln är köpt via Amazon eller deras egna butiker.
Och köper man deras produkter via WWebhallen, som är officiella Anker-återförsäljare, så har du NOLL garanti!?

Så jag ringer till Webhallen, de ber mig gå till butiken, som tur är så har de 1 års garanti på kablarna oavsett vad Anker säger.
Grejen var bara att kabeln var nu dyrare än när jag köpte den, så jag fick ingen ny kabel rakt av, utan fick betala mellanskillnaden.

Visst bara 20 kr, men ändå, det ska inte behövas tycker jag.

Men, aldrig mer Anker.

Nu är det verkligen bara Belkin som gäller för alltid.
Vilket jag visserligen redan hade bestämt mig för redan då när Anker inte svarade på mina mail.

 

Och min förra kabel var vit och snygg, som allt annat är i mitt vardagsrum/kontor.

Denna nya kabeln är tråkig mörkgrå..

(Visited 123 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x