Den svarta Corvetten har stått ett par dagar nu..
Detta är en av nackdelarna med att äga flera bilar..
Och jag misstänker att den drar lite ström när den står stilla, så jag får nästan schemalägga att köra en bil per veckodag.
Yeah yeah, I-Landsproblem DeLuxe jag vet.
** ÄNTLIGEN efter allt för många veckor så är min sittdyna äntligen tillbaka!
Hantverkare alltså!
I över en månad så har han sagt ”i slutet av veckan”, ”Efter helgen”.. varje vecka..
Men men, det blev bättre än väntat iallafall.
Jag trodde att det skulle synas, men det gör det verkligen inte.
** Passagerarsätet är tillbaka också.
Lika bra..
** Jag hittade ett litet trick för att komma längre ner i bilen/stolen.
Man tar bort sittdynan (jättelätt) och sen är där 2 breda ”gummiband” som ger dig komfort i häcken.
Bort med dem så kommer sittdynan längre ner, och nu sitter jag inte I TAKET längre =)
Mycket skönare såhär.
** Ratten som jag beställde den 20 Augusti har FORTFARANDE INTE KOMMIT!!!!!!!
** Varför jag inte har monterat delarna som kom för ett tag sedan är för att jag ville tvätta bilen innan jag monterade dem.
Och jag har haft fullt upp med att tvätta bilar nästan varje natt.
Förra helgen så var det min #350ZRS som tvättades inför filmandet.
Sen skulle denna lämnas på lack i Onsdags.
Så givetvis tvättade jag den natten till Onsdagen
I Onsdags så köpte jag en bil till, men körde inte hem den förrän på Torsdagen.
Så natten till Torsdagen så tvättade jag den gröna Corvetten.
Eftersom den nu får stå där min SL annars står.
Och sen då på Torsdagen så hämtade jag min GT86
Och som vanligt så spenderade jag första natten med min nya bil med att tvätta den.
Jag ska inte bara säga att jag mår mycket bättre när bilen/bilarna är rena och nytvättade, det är ju ingen chock eftersom jag iallafall sköljer av mina bilar varje dag efter jag har kört med dem.
Men det är faktiskt så pass att jag mår psykiskt dåligt om inte mina bilar är rena!
Vilket som..
Nu hade jag absolut inte ork men iallafall tid att tvätta den svarta, och sen montera mina nya delar.
** Först Black-Out kittet.
Det är det jag har sett fram emot mest.
Såhär ser fronten ut innan ”Black-Out”
Absolut inget som har stört mig egentligen.
Förutom de orangea lamporna på sidorna.
Men jag har funderat lite på att sätta riktigt starka LED lampor där istället för parkeringsljusen, för att slippa ha Pop-up lamporna uppe.
Men nu ser det ut såhär istället.
MYCKET bättre!
Oh yes! Så ska det se ut!
Mycket mycket snyggare!
Plus att den fyller en funktion då det blir lägre vindmotstånd.
Sen så ser man fortfarande ljuset från lamporna fortfarande, så det är fullt lagligt.
Jag vill verkligen byta det där.. Men tydligen är det superolagligt att ha annat än gula/orangea lampor på sidorna.
De där framme ser bara typ orangea ut nu på bild, de är vita men tonade nu då
** Sen var det den där kåpan till fronten.
Jag förklarade i mitt förra inlägg varför jag ville ha den.
Kortfattat, det känns mer rätt.
Ser mer rätt ut, mer komplett, inget som saknas i fronten, och bilen får åter igen lägre vindmotstånd / bättre CW värde.
Jag är inte helt färdig där känner jag.
För att nu satte jag bara dit regskylten med dubbelhäftande tejp.
Och jag vill nog ha en skylthållare under som fyller ut ramen.
Men min nya skylthållare ligger i bagaget på S-Klassen, och jag orkade inte ta mig ut i kylan i mjukis och T-Shirt.
Sen så råkade jag köra en skruv rakt igenom plasten med..
Men men, såhär ser det ut nu iallafall.
En perfekt lösning tycker jag.
Du behåller originalformerna av fronten.
Du slipper vara utan frontkåpan och du slipper sätta din skylt på något konstigt ställe.
Du slipper en grop i fronten som ger ett mycket dåligt vindmotstånd och vindturbulens i fronten.
Och du slipper insekter på regskylten 😉
** Så nu är bilen perfekt i formerna och ÄNNU svartare än tidigare!
** Och sen till sist så gav jag mig på att montera min AirFoil.
Vad den ska göra är att leda luftflödet rakt in in motorn, utan någon som helst turbulens i gasspjället, så som det utan tvekan är original utan denna del.
Jag kollade på 3 videos om hur man monterar detta, och det verkade ju jätteenkelt.
Vilket det också var egentligen, om jag inte hade tappat en skruv ner i motorrummet, PRECIS som alla de 3 gjorde på youtube!
Alla eftermarknads jänke Throttlebody ser ut såhär, så jag tycker att detta är en enkel och självklar uppgrade.
** Jag tycker direkt att motorn låter lugnare.
Inte lika.. ”Amerikansk”.. inte lika ”wobblig”.. Utan mer behärskad.. lugnare..
Avgasljudet är detsamma, så det är absolut inte att den andas sämre, utan..
Låt mig jämföra med en överviktig man som andas tungt och djupt, jämfört med en vältränad och väldigt lugn kille som andas lugnt och stilla..
Så ja, AirFoil har någon effekt, det har den absolut.
** Bilen är absolut snabbare!
Utan tvekan!
Speciellt i höga farter!
Denna bilen är riktigt snabb nu alltså!
Den digitala hastighetsmätaren hinner inte med, bokstavligen talat på fullaste allvar..
Sen tror jag att den är kombinationen av kallare luft ute, AirFoil, och lägre vindmotstånd.
Men den är iallafall riktigt imponerande vild och snabb!
Den spinner upp till 3an, växlar bättre nu.
Och den verkligen går snabbt upp i hastighet!
Från stillastående till 240+ går verkligen snabbt!
** Nästa test blir RISLONE OctanBooster.
Jag tänkte tanka full tank idag och hälla i den flaskan direkt, men jag ville först testa bilen i detta skedet.
** Den är svår att få iväg från stillastående eller låg fart utan att den bara ska spinna som fan!
Och med antispinn så bara stryper den OCH spinner ÄNDÅ vid varje växling! Och då slänger den verkligen med baken!
Gasar du på utan antispinn så spinner den iallafall rakt fram.
** Den är mycket snabbare än en modern sportbil 😉
Det är en skön känsla att köra Corvetten.
Man sitter bra
Den låter riktigt gott.
Man vet att man har en stor motor, bara den känslan är mycket skönt för det manliga egot =)
Den är kraftfull och snabb..
Och den är skitsnygg både in och utvändigt.
Här bryr jag mig inte alls om vad andra tycker, även om verkligen alla tycker att den är cool, även de som är totalt ointresserade av bilar.
Det viktigaste är att JAG tycker att det är en av de snyggaste bilarna någonsin!
Om den bara hade druckit mindre bensin vid vanlig stadskörning så hade jag inte behövt en ”snål vinterbil”
** Den bilden ovan får Corvetten att se nästan lika stor ut som Toybarun, så är det inte alls på riktigt, Corvetten ser riktigt låg och liten ut jämfört med GT86an.
** All info om delarna jag har monterat i natt hittar ni i detta inlägget.