Jepp..
Ännu en heldag som har gått åt att JAG ska anstränga mig för att fixa min nya iPhone XS MAX.
Nu har jag/vi i flera omgångar testat ALLA felsökningsmetoder och tester som Apple har.
Det sista de hade att säga i Söndags var att jag skulle be Telenor om ett nytt SIM-kort, vilket jag gör direkt.
Nu 3-4 dagar efter det så har jag fortfarande samma problem, så jag bokar ett samtal med Apple Support, när de ringer upp mig idag så har jag så dålig täckning att jag knappt kan höra vad hon säger, kortfattat så ber de mig att åka till Apple och byta ut telefonen igen.
Jag åker till Apple, och han låtsas som om han inte känner igen mig, och säger att han aldrig har hört talas om dessa felet tidigare.
När jag då säger att Apple själva gick ut med en iOS uppdatering för att lösa just dessa felen, då måste det vara ett allmänt vanligt fel, då säger han bara att det var inget fel på telefonen, utan det behövdes en systemuppdatering.
Efter detta så är hans svar på ALLT ”Det är inget fel på telefonen”.
Och mitt svar på det är att jag FORTFARANDE har PROBLEM med telefonen oavsett vad han vill påstå.
Han ber mig då kontakta Apple Support igen, och han envisas med att jag ska prata med dem när jag är hemma, inte där i butiken.
Apple Ringer upp mig, och jag får dra samma story om igen, för 20e gången sen förra måndagen..
Och de säger då åter igen att jag ska tillbaka till butiken och byta till en ny telefon, igen.
** De som jobbar på Apple är hjärntvättade ”mångfalds” människor.
De säger alla samma saker, samma meningar, samma svar, samma frågor.
”Jag förstår din frustration”
** Jag är i telefon med ännu en ”senior” just nu.
Som inte heller kan läsa min journal tydligen, utan jag får berätta allt, IGEN!
Och sen ber han mig vänta några minuter för att han ska läsa igenom min journal…
Vad är det de håller på med?? Just nu har jag varit i telefon med dem i 46 minuter utan att ha kommit fram till något annat än att de vill jag ska testa ett annat SIM kort i min telefon, trots att jag har testat MITT SIM kort i 2 st iPhone X, 2 st iPhone 8, 2 st iPhone XS MAX och en Samsung S9.
ÄNDÅ vill de att jag ska testa ett 3e SIMkort i min telefon.
** Nästan en timme senare så säger de att de ska höra av sig på Fredag.