Dålig Service : Apple

Som ni har läst så har jag haft en hel del problem med min helt nya iPhone XS MAX sen dagen jag fick den.

Eftersom jag är en van iPhone användare som alltid har problem, så har jag haft tålamod den här månaden och testat precis allt innan jag kontaktar Apple.

När jag ringer till Apple så får jag förklara allt för en person, flera gånger.
Sen kopplas jag till en annan person, där jag åter igen får förklara alla fel.
Han säger då i Måndags att han ska höra av sig dagen efter så vi kan byta ut telefonen så smärtfritt som möjligt.

Idag är det Fredag och ingen har ringt mig.

Jag ringer till Apple support igen, och får beskriva alla felen IGEN!
Men inte nog med att de inte har skrivit upp problemen jag har rapporterat, de lyssnar inte på mig när jag beskriver dem igen.

6 gånger får jag förklara mina problem innan jag blir irriterad och ber att få tala med Victor som jag pratade med i Måndags.
Istället så blir jag kopplad till Emil, som också är en ”senior”.
Han säger då att telefonen ska skickas in för reparation, och det var EXAKT det jag INTE skulle gå igenom denna gången, eftersom jag fick gå igenom det förra året då min iPhone X var helt ny.

Jag ber att få tala med Victor istället som jag talade med i Måndags, men då säger Emil att Victor har inte tid.
Jag säger att han kan ringa mig när han har tid.
”Han har inte tid, han har andra kunder”

Nu är jag ju väldigt nyfiken på varför Victor inte har ringt mig, varför det avbryts så fort jag ringer till hans direktnummer, och varför han absolut inte har tid att prata med mig på hela dagen eller ens kan boka en tid med mig, eftersom jag också är en kund.

Då blir Emil otrevlig och säger att jag kan kontakta konsumentverket, vilket vi alla vet att det inte leder till något.

Jag frågar om Victor har fått sparken, om det är det allt handlar om.
”Varför skulle han ha fått det?”
Jag ber Emil att ringa Victor, det kan han inte säger han.
Emil säger då att han jobbar, han har inte tid att ringa Victor.

Så nu helt plötsligt räknas jag inte alls som kund längre.

Emil säger då att antingen så samarbetar jag eller så kommer han att lägga på.
Jag frågar på vilket sätt jag inte samarbetar och att jag trodde Apple brydde sig om att hålla sina kunder nöjda, då klickar Emil mig.

 

UPDATE!
Eftersom jag var så dum att jag hade tålamod denna gången och först skrev till dem 5 dagar efter jag fick telefonen, och ringde till dem 24 dagar efter jag har fått telefonen, så vill de nu inte byta ut den.
För att man måste anmälda detta till dem inom 2 veckor för att man ska få utbytt telefonen.
Så din 1-års garanti är alltså bara två veckor lång.

(Visited 103 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x