Nu har jag hunnit tanka mina Corvetter ett par gånger sen jag köpte dem.
Så säg att jag har avverkat cirka 100 mil per bil (minst) nu under dessa knappa två veckorna.
Ja de flesta verkar helt ha missat att jag köpte två Corvetter.
https://www.instagram.com/p/BmVtD1IhQya/?utm_source=ig_web_copy_link
Denna köpte jag för två veckor sedan nu exakt.
https://www.garaget.org/?car=413189
Och sen bara ett par dagar senare så köpte jag denna.
https://www.garaget.org/?car=413190
Anledningen till varför det blev 2 st ”likadana” bilar kan ni läsa i inlägget ovan.
Ja jag har inte alls kommit så långt ännu som jag hade planerat.
Den gröna är servad, båda har fått hjulinställning gjort av A & O Däck.
And thats about it.
Jag har knappt ens tagit bilder på dem.
Men det är bara för att de inte har varit hos Sonax Syd ännu.
** Jag skulle beställa röd mockaratt till den svarta, men jag måste mäta navet.
** Jag skulle beställa ny stereo till den svarta, och flytta den originalstereon till den gröna, men man får skruva isär hela bilen för det! Så det har jag inte tagit mig tid till.
** Och sen så ska jag ta bort den sista ljuddämparen på den svarta, men utan lift så blir det svårt.
Här är iallafall mina notiser från att jag köpte den gröna, fram tills idag.
De är nedskriva i ordning i min mobil, men där är bara stödord som vanligt, så ja jag kommer ju att fylla på med meningar idag med dagens erfarenhet.
** Det är MÅNGA år sedan jag hade en Corvette sist, men bara någon månad sedan jag körde en ny C7.
Men direkt när jag satte mig i bilen så kände jag igen doften från min ungdom.
Så ja, Corvette är ännu en bil där alla (i nyskick) luktar likadant =)
Jag älskar sånt, eller ja förr så var det så, gamla Mercedes luktade likadant, och ja tyvärr alla BMW med, det är ännu en anledning till att jag inte alls tycker om BMW, deras lukt.
Men mitt luktsinne är starkt kopplat till mitt minne, så det var verkligen en skön känsla att denna 95a Corvette i nyskick tog mig tillbaka till hur min då nya C4 luktade i min ungdom.
Nu fick jag direkt en liten kickback till anledningen till att jag ens köpte en C4, lite ålderskris, tänka tillbaka på sin ungdom, känna mig ung igen.
And i love it! Skäms inte det minsta över att erkänna det!
** Denna bilen är också en 95a, precis som min Mercedes SL och min fd Miata.
3 st 2 sittsiga ”sportbilar” där man kan åka utan tak, alla från samma år, men HELT olika varandra!
** Nu har jag inte kört med min SL på mer eller mindre två år, förutom en kort runda förra året.
Men direkt så känner jag att min SL är MYYYYCKET bättre på alla sätt och vis!
Mjukare, stabilare, bekvämare, snabbare!
** Den här bilen går bra… Underligt bra..
Jag har aldrig varit med om att en 4-stegad automatlåda växlar ner såhär..
Och det känns bokstavligen som om motorn försöker vrida sig loss när man gasar på! Oavsett med eller utan antispinn.
Detta är en farlig bil!
Och den är SUPERKÄNSLIG på gasen!
2 veckor senare och jag har fortfarande inte vant mig!
En jänkeälskande polare som har kört allt möjligt fick provköra den gröna, och han fick en chock över hur känslig gasen var och hur bra den gick!
Visst där är ett SLP insug på den, som jag inte vet om jag ska flytta över till min svarta, eller om jag ska köpa ett till och sätta på den svarta också (de kostar 6500 kr styck och ger inte särskilt mycket effekt, men motorn låter och måt bättre)
Men såhär bra är underligt..
Och växellådan måste vara uppgraderad på något sätt..
** Detta är den första bilen jag har ägt där hastighetsmätaren visar MINDRE än GPSen.
Alla andra bilar har glädjemätare eller i bästa fall så är de exakta! (Lexus LS).
Men här så visar mätaren i bilen minst 10% för lite, detta trots original dimension på däcken.
** Färddatorn visar helt rätt bränsleförbrukning iallafall.
Det är ovanligt att bilen visar sanningen om vad bilen egentligen dricker.
(Enligt färddatorn i min #350ZRS så dricker den typ 0,5 l /m 😉 )
** Allt gnisslar hela tiden..
Hela panelen, allt i coupen, ja allt gnisslar..
Och då är detta ändå åtgärdat på bilarna 95 och 96..
** Mercedes 500 SL kostade MINST 4 gånger mer än en Corvette C4 då de var nya 1995.
Och då var det alltså grundpriset på en SL.
En lagom utrustad SL mot en bra utrustad C4, då snackar vi kanske 5 gånger dyrare.
Och det märks verkligen att det är helt olika kvalitet på bilarna.
Så ja, jänke är plast, tysk är lyx.
Men, idag, 23 år senare, så kostar de lika mycket..
Så Corvetterna har ju verkligen hållit sig bra i pris genom åren.
Dagens Notiser : Vad en gammal Mercedes-Benz SL R129 skulle kostat idag
** Växellådan blir varm..
RIKTIGT varm..
Och eftersom den sitter mellan stolarna så bränner man låret efter ett par timmar i bilen.
Man behöver verkligen ingen värme i stolarna iallafall!
** Ja jag märker ju direkt skillnaden i utrustning från min ZR1.
Den hade ställbar ratt (vill jag minnas) ställbara stötdämpare, justerbara stolar med svankstöd osv osv.
På båda sidorna då.
Här är det väl komfortstolar antar jag.
** Corvette C4 minnet sitter verkligen kvar i bakhuvudet.
När jag skulle svänga av motorvägen för första gången för att stanna och kolla däcktrycket, så ville kroppen automatiskt växla ner och motorbromsa..
Men just det.. detta är ju en automatare =)
** Störigt att man inte kan ställa ratten, och jag vill minnas att dessa bilarna även kunde ha ”flipp-ratt” så man snabbt kunde fälla upp den när man skulle ta sig ut ur bilen..
Jag är rätt säker på det..
** Corvette har en hel del smarta funktioner.
Allt från Key-Less Go, där bilen öppnar och låser sig själv när du närmar dig eller lämnar bilen.
Och jag gillar verkligen att tanklocket sitter i mitten, så du kan ställa dig på vilken sida som helst av bensinpumpen.
** Key-Less Go funktionen kan vara rätt så irriterande.
För att om du står precis utanför bilen, tankar, tvättar bilen osv, så öppnar/låser den sig hela tiden, vilken stör eftersom den tutar en gång varje gång den låser och larmar.
Men det går att stänga av.
** Jag gillar verkligen att vindrutetorkarna gömmer sig under huven när de inte används, och att spolarmunstyckena sitter PÅ torkarbladen/armarna.
** Ja det är plastigt, men jag gillar spakarna och knapparna, rejäla grejer, det klickar och har sig, ja det känns helt enkelt bättre att trycka in en plastknapp än att toucha vid en skärm.
** Jag vet inte vad det är med denna bilen..
Men den är ovanligt stark, snabb, växlar oförklarligt bra, både när man kör sakta och snabbt.. SUPERKÄNSLIG på gasresponsen, och när den rullar på tomgång så rullar den i minst 40 km/h!
Är den kall så 55 km/h!
Så när jag kör i stan där det är nästan 30 km/h överallt så får jag att sitta med foten på bromsen….
** Jag blev glad över att det satt dyra däck på bilen.
Men efter jag ville beställa nya däck till min svarta hos HelaBilen.se så fick jag veta att det är BARA Pirelli P-Zero som finns i 285/17..
275/17 finns en hel del.
295/ fanns det inga alls.
Sen är nästa steg 315/17…
Så nu förstår jag absolut varför ursprungsägaren till den svarta Corvetten har satt 275/17 runt om bilen.
Jag tänkte först att det kanske var smidigt att byta mellan fram och bak när bakhjulen är slitna.
Men jag vill ju ALDRIG ha smalare däck bak än vad det satt på från fabriken!
Men, det får nog fortsätta varra 275 både fram och bak..
Men jag gillar inte det alls.. lika breda däck runt om på en bakhjulsdriven och LÅNG bil..
Och smalare däck bak än vad tillverkarna satte på dem–
usch!
Jag måste söka vidare på detta…
Annars så får jag köpa nya Volk TE37 och sätta bak, denna gången 18 bak och 17 fram.
** I brist på bredare däck baktill så fick jag trösta mig med spacers.
Jag satte 20 mm spacers bak och 5 mm spacers fram.
Jag köpte 6 mm spacers till fram, men fick bara en..
Som tur var så hade HelaBilen.se 5 mm spacers liggandes hemma.
EFTER
** Nej jag tänker inte sänka den ännu mer, för att den tar redan emot överallt!
** En Corvette C4 är alltså LÄNGRE än en Saab 9-3 SportCombi…
** Jag gillar inte att det alltid är ström i 12V uttaget..
Jag ogillar allmänt när billaddaren har en liten diod som lyser när den får ström, vilket visserligen är bra, för det är ofta att den glider ur och så laddar inte mobilen, men jag gillar inte när något lyser mot mig helt enkelt.
Men har var det tur att det är såna mobilladdare jag har, för att här upptäckte jag att laddaren lös hela tiden, även om jag stod utanför bilen med nycklarna i handen och bilen var låst..
Så det gillar jag inte.
** Den gröna bilen bara fortsätter att imponera..
Den är i MYCKET bättre skick än vad jag hade kunnat hoppas på!
Den är verkligen i nyskick om inte bättre!
Bara det att originaltaggarna finns kvar från när bilen stod hos bilhandlaren som ny gör mig extra glad.
Och ja, som ni förhoppningsvis har läst nu, så var detta anledningen till att jag köpte en till Corvette C4.
Denna är för fin för att modifiera.
1-2 dagar efter jag köpte den gröna 95an så insåg jag detta, och då köpte jag en redan modifierad 96a.
Och dessa är verkligen helt olika varandra!
Jag hade kanske en tanke om att sälja den gröna, eftersom jag inte har garageplatser till alla bilarna, men nu när jag har köpt den svarta, så uppskattar jag den gröna ännu mer på ett annat sätt..
Och den är helt enkelt för fin för att sälja.
** Jag längtar tills jag får hämta dem nyrekondade från Sonax Syd =)
** Jag gillar verkligen den gröna färgen mer än vad jag trodde att jag skulle göra.
Jag tänkte först att den skulle vara i samma ”British Racing Green” som Miatan.
https://www.instagram.com/p/BWfBYdBj_bi/?utm_source=ig_web_copy_link
Men denna gröna är riktigt nice!
Bilderna gör den inte alls till rätta, man måste se den live.
Och att den sen är en officiell Ralph Lauren färg gör det ju ännu coolare.
Och den ljusa inredningen ger det en perfekt lyxkänsla.
** Det är verkligen dyrt med delar till dessa!
Catback avgassystem kostar från 14 tusen och uppåt.
En ny nyckel kostar 1 500 kr.
Nya emblem kostar 1 000 kr styck!
Osv osv.
Det hade jag verkligen inte räknat med.
Jag trodde att allt var billigt till jänkebilar, vilket tydligen stämmer förutom ett undantag, Corvetter.
** Ska jag skaffa en #Hashtag till bilarna här i Bloggen?
Jag borde kanske göra en video om dem och lägga upp på Youtube.. det hade nog uppskattats.. Men det tar tid..
** Den gröna har ett störigt men klassiskt Corvette fel.
Dörrpanelerna har börjat hänga.
Det går att lösa rätt enkelt, om man har en verkstad och verktyg…
** Glasfiber är känsligt..
Och HELA karossen är verkligen av glasfiber..
Så någon breddning blir det nog inte på bilen..
** Jag gillar VERKLIGEN den röda inredningen på den svarta!
https://www.instagram.com/p/BmrD51bh83f/?utm_source=ig_web_copy_link
Och att mattorna är aldrig ens trampade på förrän nu.
Det har alltid legat en svart matta över dem.
** Den svarta är nästan precis som jag ville ha en C4 från början =)
Svart med röd inredning, Volk fälgar, bytt avgassystem, sista årsmodellen osv osv.
Men jag är inte klar med den 😉
Där är en ljuddämpare kvar, den ska bort.
Stereon SKA bytas när jag orkar.
Ratten ska bytas till en i röd mocka.
Jag kommer mycket troligt att tona sidorutorna, men jag väntar kanske till våren.
Banta den lite, bara enkelt, typ ta bort reservhjulet, ljuddämparen osv.
Jag skulle vilja ha original eller väldigt lika original ändrör.
Jag funderar lite på att lämna den till PBZ och hämta den kompressormatad 😉
** Bagageluckan är verkligen toppen.
Ja du får böja dig, och är du pedantisk som jag, som verkligen inte vill röra vid bilen med mina kläder, så är den lite jobbig att lasta in och ur.
Men det är bara enkla saker jag har där, någon påse, jacka osv.
Men att köra till affären och storhandla är inga problem alls med en Corvette.
** Den gröna, som jag mer eller mindre bara gubbkör, snittar just nu 16,47 L/100 km, efter 4 fulla tankar, som mest så snittade den 17,34 L/100 km på en tank.
Den svarta som jag kanske kör lite ”busigare”, snittar 19,27 L/100 km.
Som mest så snittade den 22,42 L/100 km.
Och jag tycker att om jag gubbkör dem båda, så dricker den svarta ändå mer än den gröna.
Kan det vara tack vare SLP insuget på den gröna?
** Jag skulle vilja mappa om den svarta så jag kan köra den på Etanol.
Vem gör sånt här nere i Skåne på Corvetter?
Finns där något färdigt chip att köpa kanske?
** Med tanke på bränsleförbrukningen så kan jag sakna manuell växellåda.
Min ZR1 som hade 100 hk mer drack mindre, jag vill minnas att den drack strax över litern vid blandad körning, men på den tiden så hade jag ju ingen app som räknade åt mig, utan man kom cirka 10 mil på 10 liter.. som då kostade typ 100 kr..
Idag tankade jag för 17,21 kr per liter!
** Jag misstänker att det är en mindre tank på den svarta..
** Många klagar på att Corvetterna är små och trånga, och att de är hemska att ta sig in och ur, det finns till och med flera videos på youtube med guide om hur du tar dig in och ut ur bilen.
Trånga är de ja, men jag gillar det, förutom att mina skor är för breda för att vila till vänster om bromsen.
Men jag ÄLSKAR att man sitter lågt och tajt i bilen, med växellådan mellan stolarna, det är en av de främsta anledningarna till att jag ville ha en C4.
Men… gammal och trasig som man är, så är det rätt jobbigt att ta sig både in och ur bilen..
** Den gröna är faktiskt rätt komfortabel.
Ja där är inget elektrisk svankstöd, men till skillnad från en Mercedes SL så kan du ta bak stolen FÖR mycket så att det tar emot och trycker i ryggen på dig, typ som ett svankstöd 😉
Och dessa nyklädda stolar är faktiskt bekvämare än de platta stolarna i en Mercedes SL.
Stötdämparna är också helt okej, tills du kör över ett brunnslock eller minsta lilla ojämnhet..
Men om du bara kör rakt fram på slät asfalt, the American Way, så är den tillräckligt komfortabel.
Den svarta är helt annorlunda… Let´s just leave it at that.
** Jag kollade CarFaxen på den gröna, allt stämmer, allt såg superfint ut, första ägaren hade bilen tills den exporterades till Sverige 2009.
** De är svåra att parkera för att du ser inte alls bilens kanter.
Än idag (oooh två veckor senare..) så parkerar jag för långt fram, så nosen skrapar emot trottoarkanten om där är någon, och en meter för långt ifrån trottoarkanten på sidorna..
** Svängradien är inte SÅ hemsk ändå faktiskt.
Med tanke på att det är en sportbil med lååång huv.
** På tal om lååång huv, så sitter motorn en bra bit bakom framaxlen, nästan mellan benen på förare och passagerare, så detta är en front mittmotor skulle jag vilja kalla det.
** Jag saknar en innerbackspegel.
Så jag har funderat på en aktiv backspegel med skärm, men såna gick ur modet för 10 år sedan verkar det som.
** Den svarta får myyycket mer uppmärksamhet!
Alla gillar den!
Vi får se hur responsen blir av jänkeälskarna på Tisdagsträffen 😉
** Jepp.. Jag får absolut ont i ryggen av att köra den svarta..
** Ljudet i stereon är faktiskt riktigt bra i den svarta..
Överraskande bra.. bra med bas..
Så den ska in i den gröna.
** De låter väldigt olika varandra.
Den ena har eftermarknads-insug och den andra eftermarknads-avgassystem.
De låter gott båda två, men helt olika.
Och jag kan inte minnas att ZR1an lät mer.
** Den svarta knastrar och ”poppar popcorn” 😉
Så det kommer nog lågor ifrån den med.
Jag längtar verkligen tills jag har tagit bort den sista ljuddämparen på den.
Jag skulle vilja montera long tube headers också, men då måste jag tydligen byta oljetråg osv osv, det är trångt och för mycket projekt.
Men det låter gott..
Och det där var MED ljuddämpare!
** Min tanke var först att sätta raka rör hela vägen, men min efterforskning har lärt mig att X-Pipe is the way to go.
Nu är frågan bara vem som ska svetsa en X-Pipe åt mig.
Det är rätt så tajt med utrymme där under.
Ett sånt här ifrån Biltema kanske kan få plats..
Verkligen synd att man inte har en lyft!
** Jag uppskattar verkligen den gröna mer och mer.
Allt pga skicket.
Det är ju den enda anledningen till att jag har 2 st C4or.
Den gröna är verkligen i nyskick, precis överallt.
OBS!!
Detta är alltså INNAN Sonax Syd har fått röra vid den ens!
** Corvetterna har mindre effekt än min SL, men min SL väger MYCKET mer.
Det KÄNNS som om att Corvetterna är snabbare i starten än min SL, så säg att de är snabbare från stillastående till typ motorvägsfart, 100+..
Men sen i högre farter.. 120 och uppåt.. framför allt 160 och uppåt, så är min SL MYCKET snabbare!
https://www.instagram.com/p/Bm3xeTzBy1y/?utm_source=ig_web_copy_link
** Det blir ingen egen #Hashtag för bilarna, men jag kommer att uppdatera gamla inlägg om Corvette C4 med en ”Corvette C4” tagg.
** Och hela detta med att skaffa en extranyckel…
Jag är så jävla trött på företag och anställda som inte vill göra sitt jobb!
** Det var extra kul att visa bilen till Pappa (då jag kom hem först med den gröna).
Han har ju haft 5-6 st C4or.
Och några C3.
Jag har berättat för er tidigare då han sommaren 1991 hade 2st 92or med den nya LT1 motorn, en svart cab och en röd Targa.
Denna nya modell hade ingen (iallafall i Malmö) sett, de visste inte ens att C4orna nu hade en helt ny motor osv osv.
Vilket som, Farsan hade FULL KOLL direkt!
Han visste vad det skulle vara för storlek på däcken, han såg i mörkret att insuget inte var original osv osv.
Han precis som jag, såg direkt skillnaden mellan denna och en ZR1 av samma årsmodell.
Så det var extra kul =)
** Jag har lite historier om pappas Corvetter.
Den ena lånade jag en dag.. till skolan.. Jag tror att jag gick i 7e klass kanske..
En blev jag inlåst i som liten, en väldigt varm sommardag..
(Det där Key-Less go är inte alltid så bra)
En lånade jag, och fick inte ut nyckeln, jag missade att man var tvungen att sätta växelväljaren i P för att få ut nyckeln.
Osv osv.
Och jag minns en när han frågade mig hur snabbt jag hade kört i min ZR1.
Jag minns inte vad jag svarade, men det var inte ärligt iallafall.
Han bad om att få låna min nyckel, sen visade han mig att man kunde se i färddatorn den högsta fart man hade uppnått i bilen (allmänt eller senast, det vet jag inte)
Färddatorn visade 288 km/h..
Jag sa att jag kanske hade varit uppe i strax över 160 km/h 😉
** En ZR1 95a ska toppa 296 km/h
** Ja… Jag hade ju faktiskt kunnat ha en LT4 med manuell låda istället för två med automatlåda…
Men men.. Ge mig ett garage så köper jag en sån också 😉
** Den där ZR1an som står osåld på blocket är ju inte så mycket dyrare egentligen..
Men jag vill inte ha en 375 hk, ska det vara en ZR1 så måste det vara 405 hk versionen, sista året.
** Mina planer just nu med den svarta är
* Röd mockaratt
* R-Däck om jag hittar i min storlek
* Röd Däcktext (Vad tror ni om det?)
* Lämna bilen till PBZ för att få monterat kompressor
* Absolut byta stereon, när jag orkar.
* Byta insug
* Ta bort sista ljuddämparen
* Få omsytt förarstolen
** Okej, så jag har bestämt mig för att använda den svarta till vardags.
Den som är mycket mer stötig och obekväm, och mycket törstigare…
** Det är mindre tak-utrymme på den svarta, så sportstolarna kanske sitter lite högre upp än de andra?
** Både växlar ändå väldigt bra för att vara 4-stegade automatlådor..
Bättre än Mercedes 4-stegade.
** Den gröna, som ser mycket snällare ut, är MYCKET vildare!
Den låter mer! Den växlar hårdare, där är utan tvekan mer vrid!
När man gasar på och den växlar ner så känns det bokstavligen som om hela karossen vrider sig och motorn vill slita sig loss!
** Värmen funkar inte i den gröna, och nej det är inte värmepaketet.
Utan det verkar vara någon elektrisk motor som sitter bakom hela panelen..
USCH! vilken mardröm!
** Där är ändå en hel del som skiljer de två år.
Alltså originalsaker, som displayerna, 96an har mycket tydligare display.
Farthållarna fungerar olika.
Targataket är olika.
Helljusen är olika osv osv.
** Med Polarized solglasögon så ser man inte displayen.
** Dessa två fick mig att få igång min SL igen, vilket jag är väldigt glad över.
Den har stått still alldeles för länge bara för att jag blev så irriterad över att bilen blev repad.
Men nu är den påställd, besiktigad, jag har bokat tid för lackering, och jag har fått njuta två dagar nercabbat =)
https://www.instagram.com/p/r2RW3bDk2D/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=73w36zp5anfa
Vi har haft 26-28 grader varmt här i Malmö!
Och bäst av allt, så har jag blivit påmind om hur snabb den är!
Absolut inga sköna stolar.
Men den är så tyst, lyxig, snygg, och snabb!
Jag hade ju planer på att byta avgassystem på den, men jag vet inte, det är nice att den är så tyst att du inte ens hör att den stora V8an är igång..
** Targa är riktigt skönt.
Lagom skönt.
Riktig cab är absolut skönare, men du slipper vinddraget om nacken i en targa.
Men jag hade glömt bort hur det ”trummar” i coupen när man kör på motorvägen med targa-taket av!
** Den svarta har ett riktigt stabilt och bra chassi.
Inte bara att jag känner mig trygg i kurvorna, den är utan tvekan redo för bana.
** Jag var osäker på om en Nardi-ratt skulle funka rakt på eftersom det sitter en Momo-ratt i bilen, så jag tyckte att jag skulle vara smart och skruva loss min #350ZRS ratt och testa den på riktigt, eftersom det är en likadan ratt jag ska ha fast röd.
Istället för att bara köpa ett skjutmått..
Men det slutade med att jag rundade en skruv,
och insåg att Nardi ratten är lika liten som Momo ratten…
jag skulle vilja haft en lite lite större..
Nardi ratten är 330 mm, Louisi rattarna är 350 mm..
Men, Nardi Personal Grinta ska jag ha, i röd mocka =)
Navet var iallafall ett ”Multi-Nav”, så det passar till flera olika märken av rattar.
** Min svarta Chevrolet Corvette är utan tvekan den mest JDM bil jag har haft!
All text på bilen, i motorrummet, i tanklocket osv, är på Japanska.
Varje gång jag startar bilen så säger en tjej något till mig på Japanska.
Så en Japansk KITT 😉
Den har en kortläsare till vägtullarna i Tokyo (den som pratar)
Det är rätt coolt, men tydligen så är det efterfrågan på dessa, så när jag orkar skruva ut stereon så åker den också ut och säljs till någon som uppskattar att bilen snackar Japanska =)
** Jag ÄLSKAR att den svarta har äkta Volk TE37 fälgar!
Men jag vill ändå se hur den skulle se ut med ”mina Lyx-fälgar”.
Jag bad om en photoshoppad bild men den kom aldrig..
** En störig sak är att bilarna är så låga, att när jag har en bil bakom mig så lyser de rakt in i backspeglarna, och nej de är tyvärr inte auto-avbländande.
Iallafall inte i den gröna.
** Jag hittade spaken till att tilta ratten =)
Spacers gjorde sig bra!
Älskar läsa dom här inläggen 🙂
Tack =)
Och jag hittade spaken för att tilta ratten =)
[…] Veckans Notiser : Chevrolet Corvette C4 1995/1996 […]
[…] Veckans Notiser : Chevrolet Corvette C4 1995/1996 […]