Långtidstest : Toyota C-HR – 1,2 bensin Turbo

Ja jag blev ju nyfiken.

Men jag har inte så mycket att säga om det hela.

* Jag klarade inte av nackstödet ALLS!
Så det kastade jag bort helt och hållet.

* Där är rätt så mycket utrustning och modern teknik i bilen, sånt som man tar för givet i en större bil, men inte i en sån här bil.

* Den är lite för dyr, Över 300 000 kr är det inte värt..
Strax över 200 000 kr vore toppen.

* Där är INGEN fart i den alls!
Du ger plattan i mattan och det låter som om motorn ska varva i sönder, men hastighetsmätaren rör sig saaaaakta.

* FÖRR var det så att en bil skulle köras in innan man kunde döma den efter förbrukningssiffrorna, men jag vet inte om det är så idag på moderna bilar med så små motorer.
Toyota anger att den ska dricka 6.7 l/100 KM vid blandad körning.
Jag körde i stan, jag körde till och från Halmstad med bara farthållare, jag körde ”aktivt”, ECO-läge, Sport-läge osv osv, Jag testade allt möjligt, och de siffrorna jag fick var 7.9 vid gubbakörning i stan,

och 8.1 Malmö – Halmstad och tillbaka med farthållaren på 120 km/h, utan en enda omkörning.

Det är rätt så mycket mer än vad Toyota säger.

*  JBL ljudsystemet var inget att skryta över..

* Eftersom det ändå är värdelöst lite effekt i bilen, och den dricker mindre i stan än på motorvägen, så välj El-hydriden.

* Storleken var okej för en liten citybil.
Väldigt små dörrar bak, men okej med takutrymme.

Läs mer om modellen här

Toyota C-HR

 

(Visited 200 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

[…] Långtidstest : Toyota C-HR – 1,2 bensin Turbo […]

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x