Doug DeMuro : The 2018 Rolls-Royce Phantom Is a $550,000 Ultra-Luxury Car

* För det otränade ögat så ser den bara minimalt faceliftad ut jämfört med den gamla.
Men ställer du dem side by side så är det stor skillnad.

* Ja hela den där ”ryggsäcken” baktill är verkligen inte snygg, MEN eftersom ALLA andra lyxbilar idag vill se ut som coupeer och därför har allt för lågt tak-utrymme bak, så föredrar jag absolut detta.

* Jag LÄNGTAR efter att få se den nya cabben!

* Man behöver verkligen ha en människa bredvid ”for size reference” för att förstå hur stor den är =)

* Jag gillar verkligen att alla nya Phantom kommer att byggas efter beställning, så alltså inga ”Standardutrustade” bilar som ska ”stå i hallen” för att säljas till någon som bara råkar gå in genom dörren och vill ha en Phantom.
Jaa givetvis så kommer en massa återförsäljare att beställa en massa som de vet kommer att säljas enkelt, men RR själva bygger inga massproducerade bilar längre, allt är efter beställning.

* 360 Top Down kamera är verkligen något som jag tycker att alla bilar borde ha i framtiden.

* Jag skulle vilja se en display på passagerarsidan, som är HELT svart när den är släckt, men där du kan välja vilken bild den ska visa, eller display.

* Okej det var onödigt dyrt för den där klockan.
Men det mesta hos en Rolls-Royce är onödigt dyrt, bara för att de kan, och bara för att de som sitter och ”specar” ihop sin Rolls-Royce ska skämmas att fråga efter pris eller skämmas för att sitta och snåla.
Jag har beställt en bil för närmare 5 miljoner kronor.. ”En klocka på instrumentbrädan för 60 000 kr? neeej där går gränsen..”
Visst..
Här lyder absolut ordspråket ”Om du frågar efter priset så har du inte råd”

* Jag kollar aldrig på slutet där han provkör.

* Man kan beställa gamla Mercedes-fälgar med flytande nav såg jag, mycket coolt =)

* Automatiskt självstängande dörrar tycker jag absolut att lyxbilar ska ha.
Dagens I-Landsproblem är att många stora lyxbilar har gått om utrymme, och stora, långa dörrar.
Så när du sitter i bilen så får du verkligen sträcka dig för att nå dörren, har du satt på dig bältet så är det bara att ta av det igen.

Dörrar som öppnar automatiskt (Som Tesla Model X har) tycker jag absolut att lyxbilar också borde ha.

* Jag försöker att alltid öppna dörren för mina passagerare, även om jag är stressad, och då känns det lite oförskämt att stänga dörren direkt innan de har hunnit sätta sig på plats, eller medans de sträcker sig efter bältet.
Oftast så stänger jag dörren bara väldigt mjukt och låter Soft-Close ta hand om resten, men det vore extra ”stiligt” att öppna dörren, låta passageraren få sätta sig i lugn och ro, ta på sig bälte osv med dörren öppen, och sen när jag har satt mig på min plats så stänger jag dörren automatiskt från insidan.

* Sluta tjata om det där paraplyet..

* Stjärnhimmel är absolut nice, men jag föredrar panoramatak.
Vad sägs om ett panoramatak MED stjärnhimmel? eller ett tag av display där du kan visa himmeln som om det vore vanligt glas.
Ja det lär väga en massa, men vikten har ingen större betydelse i en sådan bil.
Panoramatak med elektriskt undertak med stjärnhimmel funkar också.

* Det där med BARA mörkläggningsgardiner tycker jag är fel.
Om du skulle åka i en helt svart bil med svart inredning och där du inte alls kan se ut genom fönsterna, du hör inte att bilen rullar, men du känner det, klart att du blir åksjuk då.
Så vanliga solskyddsgardiner först och främst, sen kan man ha mörkläggningsgardiner OCKSÅ om det nu behövs.
Så som jag har det med tonade rutor och BRA solskyddsgardiner är perfekt.
Att ha filtar över fönsterna så du inte alls ser ut, och där det lyser genom springorna i på alla sidor, nej det är inte snyggt..
Ta en stillbild vid 9.49..
Det är riktigt fult.

* Picknickbord är användbart, men de får absolut inte vara glashala!
Jag har ännu inte sett ett picknickbord i en bil som är gummi eller filtklätt, oftast är det högglanspolerat, klarlackat, polerat trä.

* En riktig aktiv skärm där bak, där passageraren kan ställa Navigatorn osv är mycket bra, och ett måste i en bil som är fokuserad på passagerarna.

* AC-Ventilation till fötterna bak hade jag även på min gamla Lexus LS 400 😉

* Det var små sminkspeglar bak… Och de verkar inte gå att luta neråt mer än det han visade, mycket dåligt!
Passageraren ska inte behöva resa sig och mer eller mindre slå huvudet i taket för att kunna spegla sig!
Mina sminkspeglar i min Lexus LS 600h L öppnas mjukt och försiktigt med ett knapptryck..

* Jag förstår att man bara kan ha Champagnekylen där bak om man har ett rörligt armstöd i mitten.
Men det är mycket jobbigt att vinkla sig för att öppna kylskåpet där bakom sig.
I min Lexus så har du det under armstödet, och där är plats för TVÅ Champagneflaskor, och du når hela facket, det är liksom inget hål rakt ner bara, så med andra ord så kan du ha lite vad som helst i kylskåpet och framförallt så når du det enkelt från din plats.

* Om en lyxbil har egna glas, så GIVETVIS ska de vara PERFEKT anpassade efter glashållarna!
De där små glasen sitter INTE tryggt i de där mugghållarna!

* Oj vad plastig och dålig växelväljaren var!
Förra generationen Mercedes hade ofta problem med att växelväljaren knäcktes, och de var bättre än vad de ser ut att vara i nya Phantom.

* Jag gillar INTE när temperaturväljaren INTE har siffror! Det där med rött/blått är så gammalt!
Nej jag MÅSTE få se en siffra!

* Jag vill så gärna långtidsprovköra en..

(Visited 26 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x